Julmustens dag den 24 november
Idag är det julmustens dag. Tycker ni om julmust? När brukar ni dricka säsongens första julmust? Är det så fort den kommer ut i affärerna eller väntar ni till åtminstone december?
Själv brukar jag oftast bara dricka det på julafton, för jag dricker ytterst sällan läsk.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Har sett julmust i affären i säkert två månader redan.
Har haft julmust stående hemma i nästan två år som jag fått efter mamma och även sådana som jag köpt själv. Har druckit någon liten någon gång då och då under åren, vet inte hur många det är kvar nu. Får kolla om jag "behöver" köpa hem några mer till jul.
Har ingen bestämd tid när jag dricker julmust, det blir när jag känner för det och om jag har någon hemma.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Ja, det var länge sedan affärerna började sälja julmust. Flaskan på bilden köpte jag för ett par år sedan har jag för mig. Har ännu inte provsmakat den. Sedan har jag en stor flaska som jag fick som gåva av ICA Maxi för flera år sedan. Har tagit lite av den, men det är nog minst hälften kvar. Får väl använda den att baka med, eller göra julmustkola med. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag älskar Julmust och det ska vara Apotekarnes. Det lär bli några flaskor nästa gång jag handlar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#3: Tycker också bäst om Apotekarnes - oavsett vad alla tester säger. 😊
Jag påminner mig en diskussion i en FB-grupp för några år sen. Det var några som frågade vem denna Arne är 🤭 Apotek-Arne. 😄
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-11-24 14:24 av beem
#5: 😄😄😄
Jag dricker aldrig läsk förutom julmusten på jul. Och det blir max ett glas på Julafton, ett på juldagen och ett på annandagen. Sen får det räcka för mig😊