Drakens Jul och Nyår ......Igen 😉
Min årliga jultråd med våra förberedelser, med och motgångar inför jul och nyår.
Brukar börja med den när julsortimentet har kommit fram i butikerna, även fast jag tycker det är alldeles för tidligt.🫣
Massa olika Adventskalendrar på EKO
Dollar har också börjat plocka fram tomtar och lite annat smått och gott
- Redigerat 2026-09-23 09:13 av Draken
Herregud!
Det är fortfarande september!
Välkommen tillbaka med en ny julförberedelsetråd. Alltid lika trevligt att läsa. 🤶
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2: EKO och Dollar Store är alltid tidiga med att plocka fram julen. Ibland har de börjat redan i augusti har jag för mig. För tidigt för mig, men jag har aldrig varit i någon av de butikerna så jag slipper se det. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Eko börjar redan i Juli. De har ju den här grejen med Jul i Juli, sen smyger de bara in mer och mer. Deras jultorg är enormt.
Jag tycker också att det är alldels för tidligt, men jag måste ju följa min egen tradition med julförberedelstråden 😉
- Redigerat 2026-09-23 09:32 av Draken
#6: Ja just det. Glömde ju jul i juli.
#7: Ja det är väl något nytt påhitt. Det är bara nåt år sedasn jag såg det första gången.
När jag växte upp och när mina barn var små kom Halloween först. Sedan efter det, i November, kom julen fram i butikerna.
#8: När jag växte upp fanns varken höstlov eller Halloween - och definitivt inte jul i juli. Hösten var en enda lång tröstlös väntan på julen, med bara allhelgonalördagen att se fram emot. Men när lördagarna blev arbets- och skolfria så märkte man ju inget av den ledigheten. Så gammal är jag. 😁
#9: Jag är nog i samma ålder jag med 😉 Kommer faktiskt ihåg att min storebror som är 7 år äldre än mig gick i skolan på Lördagar, men lördag hade blivit en ledig dag när jag började på skolan 😁