Julen iFokus

Julen

Etiketttemadagar
Läst 33 ggr
Carmarino
2026-08-23 06:01
2

Köttbullens dag den 23 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det köttbullens dag. Tycker ni om köttbullar? Det gör jag, men det ska vara hemlagade. Har ännu inte hittat någon färdiglagad som är lika god, även om det finns några som är någorlunda acceptabla. Tycker dock inte det är så kul att göra dem själv, så därför äter jag det inte så ofta.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2026-08-23 06:23
2

Håller med. Traditionella köttbullar är ett elände att steka. Det får min man göra. Han gör jättegoda köttbullar.

Jag blir så jättesur och grinig när jag försöker så det har jag helt slutat med .

/Maria

Tarotstollan
2026-08-23 06:26
2

Älskar köttbullar men det är många år sedan jag gjorde egna, nu orkar jag inte längre göra några så jag får nöja mig med köpta om jag skall ha några.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2026-08-23 06:31
2

Ja, köttbullar är gott!
Godast var min farmors köttbullar, men de går inte att få längre.

Carmarino
2026-08-23 08:36
0

Min svägerska gör jättegoda köttbullar, så till jul och midsommar passar jag på att njuta. 😊

Tallriken på bilden i #0: är från en restaurang i Höganäs. De serverar ofta färsrätter på torsdagar och just torsdagar är jag rätt ofta i Höganäs. Så då passar jag på att njuta. Maten är nämligen väldigt god - och portionerna är som synes rikliga. Varje gång undrar jag om jag ska orka äta upp. Hittills har det bara hänt en gång att jag inte gjort det. 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2026-08-24 08:51
1

Stella barnbarnet fick köttbullar till kvällsmat

Jag steker köttbullarna i ugn i tio minuter och sen i stekpanna så att de får fin färg

Gör en stor sats på två kilo och fryser in

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
2026-08-24 12:33
0

#5: Så har jag också gjort, de få gånger jag har stekt köttbullar.

Har till och med två stycken köttbulletänger. Fast jag köpte dem mest för att forma cakepops. Har nämligen väldigt svårt att få både köttbullar och kakor lika stora och då är en sådan tång väldigt bra. 😊

https://www.bagarenochkocken.se/p/maku-kottbulletaang-2-st_78014/

Köp Köttbulletång 2 st. hos Bagaren och Kocken. Officiell återförsäljare. 365 dagars öppet köp för medlemmar. Fri frakt över 500 kr.