Julen iFokus

Julen

Etikett: traditioner
Läst 84 ggr
MonicaLagerquist
0

Det här ska vi få se ikväll

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Det finns de som gillar fyrverkerier, och så finns det Stefan Pontan i Örsundsbro. Han ställer till med ett stort nyårsfyrverkeri för sina grannar – och tar pengarna helt och hållet ur egen ficka.
Carmarino
3

Är lite kluven till fyrverkerier. Visst är det vackert, men det är så många djur (och människor) som lider av smällandet. Hoppas hans fyrverkeri är lite avsides så att de som vill kan undvika det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pilspets
0

#0: Jisses,o folk klagar på elpriset.

Lycka till med katterna ikväll!

Vixxen
0

Oj! Hoppas inga djur blir rädda!

MonicaLagerquist
2

Han varnar alla i god tid och hans fyrkereri börjar på tolvslaget och håller på i ca en kvart.
Det är på ett gärde en bit avsides.
Visst finns det många som inte vill ha fyrverkerier oht men när det sköts på ett vettigt sett under kontrollerade forem tycker jag att det är okej
Det jag ogillar är när snorungar smäller smällare lite hur och när som helst

Carmarino
0

#4: Så bra. Det underlättar ju betydligt för djurägare om de vet om när och var fyrverkerierna är. Håller helt med dig om alla som smäller smällare på alla möjliga (och omöjliga) tider. Här började det smälla redan för några veckor sedan. Tack och lov har jag inga djur som är rädda för fyrverkerier, men jag lider med dem som har det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
3

Jag undrar hur folk tänker som tar med sina hundar för att titta på fyrverkeriet.Tre hundstackare fick tokpanik när det drog igång.

I åtta minuter fick vi se,höra och dofta ett mäktigt färgsprakande uppvisning.

Carmarino
0

#6: De tänker förmodligen inte. 😖

MonicaLagerquist
1

#7 Troligtvis har du rätt.

Tarotstollan
1

#6. Herregud, kan undra hur de hundarna mår idag och hur de kommer att reagera i framtiden?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
1

Vad tänker folk på?