Julen iFokus

Julen

Etikettjulförberedelser
Läst 70 ggr
Liz85
2

Gammalt tricks för att fästa ljus...

Snart kommer den tiden på året då det är värt att påminne en extra gång om att släcka ljusen när man inte har uppsikt över de eller innan man går ut.

Jag har fyllt min adventsljusstake med glaskulorna från kalahaspelet men ska nog gå på jakt efter julfärgade typ spelkulor istället. Om ni inte har något annat tips. Jag vill inte använda nån form av mossa pga brandrisk då.

Ljusen glappade lite i adventsljusstaken så jag gjorde som jag lärt mig nånstans en gång i tiden, vad man gör om stearinljusen behöver fästas. Det vill säga, du tänder ett annat jus och låter stearinet droppa ner i staken, sen trycker du ner ljuset och använder så sätt stearinet som fästlim. Tadaa!! Fixat! Fler som gör som jag eller är det en gammal kunskap som håller på att gå förlorad?

En vän tror det sistnämnda, själv vet jag inte.

• Redigerat 2023-11-25 22:28 av Liz85
Tarotstollan
2

Så gör jag också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pyttelite
2

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
  • Redigerat 2023-11-25 23:03 av Pyttelite
Liz85
1

#2: smart! Hoppas de har det på Ikea i gallerian om jag nu köper via ikea. Så kan man ta det efter jobbet en vardagskväll.

Pyttelite
1

#3: Tyvärr verkar inte finnas i lagret för Gallerian men de kanske har ngt liknande.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Grodan
1

#0 Smart. Skulle också göra så, fast jag är tokallergisk mot levande ljus så jag har inga sådana tända i huset. Däremot använder jag stearin till att tända brasor.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Carmarino
0

#0: Smart. Har dock oftare problemet att ljusen är för stora, så då använder jag en "ljusvässare". Eller också är ljusstakarna för djupa för att ha i stearin och då använder jag knäckformar i metall.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ