Julklappar från jobbet
Sonen berättade i söndags vad de fått för julklapp i år och det var verkligen en bra present.Företaget han jobbar på stänger från dagen före julafton till 9 januari och i år fick de ledigt med lön under den tiden.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Ja det var en riktigt bra julklapp
Önskar vi hade fått en sådan julklapp när jag jobbade. Fast de sista åren fick man vara glad om det blev någon julklapp överhuvudtaget. Oftast blev det ingen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 tråkigt inte få någon julklapp jag tycker det är viktigt ge sina anställda något om det så bara är en biobiljett el dyl. De sista åren har vi dock fått logga in i en portal och välja julklapp själva. Min man får ingen julklapp från jobbet han jobbar statligt med hög lön men han blev ändå väldigt glad sedan när facket gav honom ett jättefint yatzyspel som tack för att han är fackligt aktiv på sitt jobb. En liten gest kan ge lite energi att ge det lilla extra, får man inget är det lätt man känner sig bortglömd.
#3: Ja, det är märkligt att företagen inte inser hur mycket en aldrig så liten gåva betyder. För dem är det nålpengar, men för de anställda är det ett bevis på att företaget uppskattar deras jobb.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Bästa julklappen få betald ledighet
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Ett år för länge sedan fick vi som jobbade på Sahlgrenska sjukhuset ett jättefint stort badlakan i fin kvalitet. I ena hörnet ett emblem med företaget"
Det gick ju inte att ha med någonstans. Kändes som om det var något man "snott" på jobbet. 😃
Jag har det fortfarande kvar hemma.
/Maria