Julen iFokus

Julen

Etiketter: klapparpresenter
Läst 218 ggr
EquusCaty
3

Har ni börjat planera julklappar?🎁

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kanske har något i bakhuvudet att dela med er. Är lite nyfiken på vad ni har planerat ifall ni har det.

🎁 Köper ni samma varje år eller olika?

🎁 Köper ni presentkort eller något kreativare?

🎁 Hur många köper/gör ni till ? Era närmaste vänner, familj, släkt,mm.

🎁 Ger ni hellre presenter eller får ni hellre presenter?

Ha en fin dag🎁

Bilden är från Pixabay

Tjena^^

Sindri
3

Vi har slutat med julklappar. Skänker pengar till önskat syfte istället. I år tippar jag att mycket går till Ukraina.
Tiden använder vi till att spela spel.
Alla ungdomar är nöjda. 😊
Jag älskar att tänka ut och ge saker och göra fina paket. Ungdomarna brukade skriva så fina rim.
Nu har vi lite rekvisitaklappar runt granen.
Men vi har mysigt. 😁

Carmarino
2

Vi ger inte så många julklappar längre. Så de få jag ska ge bort är redan klara. Brukar göra en egen väggkalender varje år och den gjorde jag klar förra veckan. Ska bara skriva ut den och slå in den också, men det väntar jag med till i december.

Övriga julklappar blir också egentillverkade och de brukar vara ätbara. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

EquusCaty
2

Har själv inga planer😁

Tjena^^

Tarotstollan
2

Vet inte ens om vi skall fira jul ihop i år eller inte ännu, allt beror ju på om vi är friska till jul eller ej.
Planerar inga julklappar längre då alla har mer än de behöver och dessutom har alla utom en diabetes, så inte ens godis kan vi ge varandra längre.🙄

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Caeli
2

Nej, vi har slutat med julklappar. Bara en massa onödiga prylar som ingen behöver.

Pilspets
2

Nepp.
Men får börja!😁

Soligajag1
2

Vi har slutat med Julklappar, jag brukar ge en present till värdinnan.
Jag gör / bakar mina Julklappar, tex en burk Zaffrans biscotti , hemlagad kola / godis 🍫
Alltid uppskattat.
En ’städdag’ som present 🎁
Hjälp att handla .
Bakdag som present! Tex en paj .

HH 🙂

Draken
2

Vi har börjat planera lite lätt vilka julklappar det skall bli i år. Vi kommer skicka efter till åtminstone två av barnen, så det skall vi göra nu nästa vecka.

Annars blir det lite småsaker bara. Vi köper endast till barnen. Och barnen brukar gå ihop och köpa en julklapp gemensamt till oss.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[I_love_iller1]
2

ja lite

Torparmor
2

Varsin enkel julklapp till dotter och måg, blomma till julvärdinnan och lite blandat till barnbarn. Vi turas om med att vara julvärd och delar upp maten mellan oss. Sen får varje familj ta med hem det som den önskar av mat som blivit över

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

• Redigerat 2022-10-21 08:06 av Torparmor
Soligajag1
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag skriver ett till inlägg om detta ämne : Om Julklappar,
Sådana här kakor brukar jag baka och slå in i ett crepp papper med rött snöre ! 😊❤️🌹

HH 🙂

• Redigerat 2022-10-21 09:22 av Soligajag1
Draken
2

#11: Kan inte jag få vara med på din Julklappslista 😁😉

Skämt åsido. De bästa julklapparna är faktiskt de man har gjort själva 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
1

#11: De blir säkert mycket mer uppskattade än en köpt julklapp. 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1

#12:

Åhh , så snällt sagt !
Självklart skulle du få vara med på min lista , o. Du bodde i närheten . 😊👍

Dem är mycket uppskattade ! 🥰🌺

HH 🙂

EquusCaty
1

#11: dina kakor ser jättefina (och goda) ut😻

Vem är den lyckliga som ska få dom?

Tjena^^

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

#15:

Tack så mycket! 😊👍
Min pappa som är 93 år älskar mina bullar och bakverk , min bror , syster , min svägerska , min älskade granntant Gudrun. ❤️
Min bästa vän Anki .
Mina söner . 🥰🌹
Vid Jul bakar jag saffrans bullar , kakor , biscotti . Finska Julstjärnor. Vanilj pannacotta gör jag till grannarna , 😊

Jag får beställningar och har Lopois där jag säljer mina bakverk.
Nu blir det Lördag den 29 Oktober.
Det ska bli kul ! 😊

HH 🙂

Tarotstollan
3

Tror att de flesta av oss här inne på iFokus vill vara med på Soligajags julklappslista!😉😍😋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2

#17:

Tack så mycket fina Tarotstollan . 😊🥰🌹

HH 🙂

[I_love_iller1]
2

Det ser jätte gott ut!

EquusCaty
1

#17: sant

Tjena^^

EquusCaty
1

#16: mums! Kaaaan inte jag få vara med på present listan? Eeeeen liten bulle till mig skadar inte ? 😌

Tjena^^

Soligajag1
0

#21:

Ler stort 😁
Visst kan du det ! 😊🥰🌹

HH 🙂

EquusCaty
0

#22: 😲

Tjena^^

Öland 4ever (oland4ever.com)
1

Har skippat julklappar sedan flera år tillbaka. Numera blir det allt ifrån en brakmiddag på fin restaurang till en utlandsresa till varmare breddgrader.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

Draken
1

#13: De presenter som barnen ,eller andra släkt och vänner för den delen, kanske inte har så mycket i pengavärde, men de har ett mycket högt affektionsvärde. Åtminstone för mig.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#25: Ja, det är trevligare med något som det ligger omtanke bakom, istället för något man har köpt på macken i sista minuten.

Annakarlsson83
0

Tog bort den här texten eftersom det var misstänkt likt förtäckt reklam. Det är inte tillåtet att göra reklam på sajten utan sajtvärdens tillstånd.

• Redigerat 2022-12-07 18:29 av Carmarino
  • Redigerat 2022-12-07 17:33 av Annakarlsson83