Julen iFokus

Julen

Etiketter: traditionerfilmbarnslig-jultv-program
Läst 65 ggr
Carmarino
5

Ny jultradition i SVT

Julafton 2023 kommer det en ny jultradition på Sveriges Television, nämligen "Jul med Astrid Lindgren". Den kommer att konkurrera med, men inte ersätta, Kalle Anka önskar God Jul.

https://www.svt.se/kultur/svt-satsar-pa-ny-jultradition

https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/svts-satsning-jul-med-astrid-lindgrens-premiar-2023/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Under torsdagsmorgonen presenterades SVT:s utbud för hösten och vintern 2022. Bland nya inslag av ”Tunna blå linjen” och ”Kenny Starfighter” meddelade även programdirektören Eva Beckman bolagets kommande julsatsning – ”Jul med Astrid Lindgren”.
Tarotstollan
2

Låter bra och ännu bättre att de inte skall "tävla" om tiden med Kalle.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Caeli
1

Har man inte sänt någonting liknande tidigare? Hopklippta snuttar från julfirandet i Astrid Lindgrens filmer? Sändes några jular för en del år sedan.

Tarotstollan
1

Jo, jag har för mig att det har varit så men vet inte om det var till jul…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
0

#2: Har också för mig det, men tror att det var en timme med juliga scener från de olika filmerna och tv-serierna. Tror till och med att det finns på DVD. Undrar om jag inte har den liggande någonstans. 🤔🤶

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
0

Bara det inte krockar med Kalle så blir det nog bra

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

#5: Nej, det ska den inte göra. Den konkurrerar bara så tillvida att bägge kommer att sändas på julafton.

MonicaLagerquist
0

#6 Toppen

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

SVT vill fortsätta att skapa gemensamma tv-traditioner och producerar Jul med Astrid Lindgren , en timme med berättelser baserade på verk av Astrid Lindgren. Från och med julafton 2023 kommer publiken att möta färgstarka karaktärer och magiska världar. Nyproducerade animationer blandas med klassiska klipp.
[I_love_iller1]
1

Vad kul!