Har ni julshoppat än ?
Har ni klarat av er julshopping än ?
Igår var jag med en kompis ner på stan och vi handlade julklappar tillsammans som vi brukar göra . Jag blev riktigt nöjd med julklapparna i år faktist . Nu är det bara kvar att köpa de små julklapparna till djuren i familjen !
Har ni några tips till hundar eller marsvin ?

Jag har handlat julklappr på nätet, men har ett par småsaker kvar som jag ska fixa å det får bli i veckan :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
har handlat en del på nätet och har i principen inga måsten kvar skall bara hämta ut sista paketet från posten i dag ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Har fixat julklappar till brosan och morsan. Ska handla pappas julklapp på måndag eftermiddag =)

Jag var klar med julklapparna i september. Skönt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
hunde ny matskål,koppel,halsband,jacka,skarf,ben,pipleksak,aktivitetsboll mm
igår slogs jag på stan me massa folk köpte i princip alla då nu är det bara systembolaget kvar,vissa ger man ju typ en flaska glögg o sådär
Usch, börjar bli riktigt nervös.. väntar fortfarande på att min mammas julklapp ska skickas över posten.. och måste vänta tills jag får pengar så jag kan köpa ingredienser till julgodiset till min bror:P har INGET klart ännu.. men som tur är har ja bara dem att köpa till.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi ska ut i dag och slåss med alla andra. Är ju morronpigg(extra idag …min son som har fått vattekoppor ligger och sparkar och breder ut sig på min sida av sängen…) så vi satsar på att vara ute när affärerna öppnar. Det kommer väl va hysteriskt med folk kan jag tänka. Brukar normalt vara ute i god tid. Dock ej iår.
Jag är klar med julklapparna , nu kommer det värsta att inhandla all julmat, jag tycker det är så trist att gå i mat varubutiker.Som tur är har min man stenkoll på julmaten till vårat julbord så jag litar till 100% på att han fixar detta i år igen
Alla julklappar ska handlas i sista-chansen-att-köpa-julklappar-ruset på lördag.
JAg har förberett mig lite med en lista:
1. Channa(12) En vit keps eller örhängen
2. Carro(13): En fin låda som jag fyller med lakrits.
3. Mimmi(8): Smycken eller godis.
4. Johannes(9½): Ett BILLIGT PS2 spel eller godis.
Som ni ser är godiset nödlösning för de flesta 
Värd på Choklad iFokus
Jag har köpt åt alla jag ska, eller ja jag och en kompis kom på igår att vi ska byta julklappar så jag ska köpa den på torsdag typ då jag flyger till stockholm på onsdag så hon får väll den på fredan
Jag har inte köpt en enda julklapp o.O
Men jag har kommit fram till att det blir ganska få iår. Har inte pengar till hela släkten så syrran, lillebror, Sofia och Emilia ska få julklappar. Sen har jag bakat lite och så till Mormor och Morfar, Farmor och Farfar, Farbror m. familj och Moster m. familj. Men jag vet inte om det blir något av det…
Hanna
Vi julhandlar på fredag (som de flesta andra misstänker jag). Har inte så mycket på julbordet mer än skinka, sill och Jansson och i år är det knytis med släkten dessutom. Julklappar köper vi till våra två döttrar och till deras ena kusin som vi träffar på julen. Vi vuxna köper inget till varandra längre.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Nu är jag riktigt glad! JAg har fixat två julklappar! Till Carro(en låda lakrits) och till MAmma och Pappa(En hylla jag gjort i träslöjden. Han klart idag bara för att jagv skippade luckorna) Resten blir somsagt på lördag….
Värd på Choklad iFokus

Jag är nästa klar med julklapparna, de flesta är inpackade och fick ett mejl idag att ett bokpaket som jag beställt är skickat, det kommer nog imorgon. Så då är alla julklapparna klara. Åker antagligen och köper maten på torsdag. Julgodiset är också klart.
Handlade julklappar med mamma förra veckan. Blir bl.a. ett PS2-spel till brorsan, parfym till mamma, en film till pappa och doftljus till hans sambo. Har inte köpt julklappar till så många i år, men ändå har jag nästan inga pengar kvar.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag handlade alla mina julklappar för 2 veckor sen 

Jag ska iväg och handla de julklappar som är kvar i morgon eller fel idag heter det nog. Först ska jag och kompisen köra in en iller på kastration till veterinären. Klockan nio ska hon vara där. Sedan kan vi med gott samvete hänga på butiksdörrarna närde öppnat klockan tio. ;-)
Sedan blir det fullt ös med julklappar under dagen. Vid fem tiden sa vi åka och lösa ut illern efter kastrationen och lämna över den till min sambo som tar med sig pyret hem. Sedan fortsätter vi handla. Medans sambon och äldsta sonen ska agera sjukskötare hemma. Sambon är inte så förtjust i det här med illrar, men hellre dem och han slipper vara med i affären och handla julklappar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars