Julen iFokus

Julen

Etiketter: prathörnanbakning
Läst 166 ggr
Carmarino
1

Hela England bakar julspecial

På måndag den 29 november kl. 20.00-21.30 visar Sjuan julspecialen av Hela England bakar. Den går i repris lördagen den 4 december kl. 18.40-20.00.

Tydligen kommer den att gå att se på TV4 Play också.
https://www.tv4play.se/program/hela-england-bakar-julspecial

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Streama Hela England bakar - julspecial direkt på webben och i våra appar. Se hela programmet och mycket mer på TV4 Play!
Tarotstollan
0

Roligt med annorlunda bakverk men jobbigt att se allt det goda och veta att jag aldrig mer kommer att kunna frossa i något så gott mera.
Är en riktig godis och kakråtta monster!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
0

#1:Tydligen ska de baka panettone. Det har jag aldrig ätit. Känner mig inte direkt sugen på att testa heller, men det kanske är gott. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1

Var tvungen att kolla upp vad det var för något och det är väl typ en engelsk fruktkaka fast från Italien.
Har aldrig smakat någon men med tanken på allt det som stoppas i gör att jag tror att den är god.
Viktigast är väl om man testar att göra en att man bara lägger i saker som man gillar, då kan man ju inte misslyckas med den!😋

Carmarino
0

#3: Har aldrig varit särskilt förtjust i fruktkaka, så det är nog därför jag inte kände mig så sugen på att testa den. 😊

Min mor tyckte däremot väldigt mycket om fruktkaka, så jag bakade det till henne några gånger.

Åsa S
1

#3 Italiensk panettone är inte speciellt lik engelsk. Det är mera brödlikt konsistensen är som typ levain (det är ju surdeg i kakan) och inte så jättesött det brukar vara mycket mindre frukt än vad engelsmännen har i. LIDL brukar sälja färdiga panettone i olika storlekar ifall man inte vill baka själv.

Tarotstollan
0

#5. Aha, det kanske påminner om "Fruktkusar" då?

• Redigerat 2021-11-28 16:42 av Tarotstollan
Carmarino
0

Del 2 av julspecialen visas måndagen den 6 december kl. 20.00-21.30 på Sjuan.

Carmarino
1

Nu har jag sett första avsnittet. Det var rätt trevligt faktiskt.

Utan reklam är det knappt en timme lång, och eftersom reklamavbrotten är kortare på TV4 Play så kollade jag där istället för på tv. Vill ni se den på tv så är det ikväll klockan åtta.

• Redigerat 2021-11-29 18:21 av Carmarino
Carmarino
0

Imorgon är det dags för andra avsnittet av julspecialen. 🤶🎅

Carmarino
0

Missade du del två av julspecialen (som var en nyårsspecial), så finns den att se på TV4 Play:

https://www.tv4play.se/program/hela-england-bakar-julspecial/del-2-s%C3%A4song-2020/13345109

Julstämningen svämmar över i studion när bagarna fortsätter med årets julutmaningar. Den här gången behöver de få till varsin smulpaj med glass, sex stycken bao-bullar med krispig ankfyllning. Dessutom gör de tårta för att fira nyåret.