Speciell juldekoration
Hej đ€¶ ska snart börja pynta upp huset i juleskrud đ€ Har ni nĂ„got speciellt julpynt som betyder extra mycket?
Jag har en gammal tomte som jag fick av min mormor som barn. Och ett grönt julfönster med röda gardiner som jag gjorde för lÀnge sedan. I fönstret Àr det en tomte o en liten julgran som lyser. Har ocksÄ en tavla jag har gjort med de 4 Ärstiderna. Till advent byter jag ut 3 av tavlorna o sÀtter dit mina mÄlade vintermotiv med en tomte.
Roligt med traditioner đ

Jag har en keramiktomte som jag fÄtt av min pappa samt en adventsljusstake som min pappa har gjort.
Stolt Àgare till tre La permer

Jag hopps kunna stÀlla fram denna i december. Om Nelly lÄter bli att plundra den, sÄ kan vi ha den som julgran i Är.
VÀrd pÄ Pyssel och medarbetare pÄ PÀrlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, Àgare till Emos Shop sen 1973
#2: Men vilken fint minne o fin kisse ocksĂ„ đ€
#3: oj sĂ„ fina julgransdekorationer. Ăr dom handgjorda?
#4: oj oj, Ă€lskar broderade julbonader o dukar đ har faktiskt lyckats knĂ„pa ihop bĂ„de en julduk o en bonad sjĂ€lv. Hade pippi dĂ€r ett tag pĂ„ att buda hem gamla handbroderade juldukar o kaffedukar pĂ„ Tradera đ€Ș Men har stoppat mej sjĂ€lv. Ryms ju inte hur mycket som helst i linneskĂ„pen đ
#7: Tack. đ€¶ Den stora God Jul-bonaden och den med domherrarna har min mor broderat. Nu Ă€r det jul igen-bonaden har min mormor broderat. Löparen och katt-tavlan har jag broderat (men fick hjĂ€lp av min brorson att göra klart tavlan). SĂ„ det Ă€r mĂ„nga minnen nĂ€r jag sĂ€tter upp dem. SĂ€rskilt eftersom varken min mor eller mormor lever lĂ€ngre.
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
#8: SĂ„ fin. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
#10: Tack!