Vilken inläggningssill är godast?
Senaste jularna har den inlagda sillen blivit en flopp på julbordet, den har varit alldeles för salt och fast i konsistensen. Har alltid brukat använda Abbas sill, men nu vill jag prova någon annan sort. Kan ni rekommendera någon?
Jag menar alltså sill som man själv lägger in, inte färdiginlagd för det finns inte på kartan här, utan det är receptet på min mammas kryddsill som ska följas! 😊 Samma recept har följts i många år, så det är inte receptet det är fel på.
Det finns 5-minuterssill från Klädesholmen och även inläggningssill därifrån - kanske värt att göra en provinläggning?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Vi köper hel sill,filear och lakar ur den själva innan vi lägger in den.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#1: Den kan vara värd att prova 👍 vet att matjessillen ska vara bra.
#2 Tack för tipset, men det känns som för mycket jobb och då lär det inte bli av alls, för jag känner mig själv 😎
Jag brukar köpa saltsill i fiskbilen och blötlägga själv . Då kan man smaka sig fram.
/Maria
- Redigerat 2020-11-13 14:18 av Maria
#1: Klädesholmen har riktigt fina produkter. Slår Abba med hästlängder tycker jag!
Kan tyvärr inte komma med några rekommendationer, eftersom jag inte tål sill själv och därför aldrig äter det. Så det är tur att det finns så många andra som kan hjälpa till. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag säger också Klädesholmen. Det är den jag brukar använda.
Klädesholmen blir det! Tack för svaren 😊
#8: Snälla berätta om resultatet när du provat.
Lycka till!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#9: Ska försöka komma ihåg det!