Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 410 ggr
Blue_Lugia
8/3/20, 11:21 PM

Vad ska man hitta på?

Hej! Nu är det ju bara augusti än så länge. Men börjar redan nu oroa mig för julen. Jag har ingen aning vad jag ska hitta på på julafton. Jag har firat på egen hand med min hund i 10 år snart. Mest för att jag inte har någon att vara med, dom få jag känner vill inte ha med mig att göra just den dagen utan då är det familjen som gäller. Jag förstår det såklart. Jag och hunden har myst med långpromenad varje julaftons morgon, sen lite god mat och sen tv resten av kvällen. Han har fått godis eller någon leksak som jag slagit in som en kul grej lite. Men nu känner jag att jag skulle vilja göra något annat. Har kört på samma spår så många år nu och jag börjar tröttna lite. Testade något år att helt strunta i det,men det kändes jättekonstigt för jag påmindes hela tiden om vad det var för dag. Är det någon som har något tips vad jag kan göra? Brukar inte direkt vara något evenemang heller på jul då det mesta är nedstängt och kanske ännu mindre nu i Coronatider. Har nästan lust att ta en natt på hotell bara för miljöombytets skull. :( Men då blir det som sagt problem hur det blir med hunden…. Kom gärna med förslag!

Annons:
Tarotstollan
8/3/20, 11:43 PM
#1

Det finns hotell som tar emot hundar, kostar lite mer men de finns.

Har du inga kompisar som du kan fira jul ihop med?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Blue_Lugia
8/4/20, 12:34 AM
#2

# 1 Det var det jag menade i inlägget, dom föredrar att fira med sina familjer på jul. :(

Tarotstollan
8/4/20, 12:44 AM
#3

Har du ingen familjemedlem som du kan fira ihop med?

Vet att det inte alltid är så kul att fira ihop med vissa personer men när det är jul får man ju försöka hålla sams och stå ut de få timmarna det är.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Blue_Lugia
8/4/20, 2:07 AM
#4

#3 Ingen släkt kvar i livet och mina föräldrar är båda borta sen barndomen. Alla familjehem har jag med brutit med sen länge då det var dåliga hem som behandlade mig som skit. Så det är heller inget alternativ. Jag är med andra ord väldigt ensam. Blir extra påtagligt kring jul där dom flesta verkar ha någon i alla fall eller åtminstone en bra plan för vad som kan hittas på.

Tarotstollan
8/4/20, 2:34 AM
#5

Tråkigt att höra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
8/4/20, 2:48 AM
#6

Gillar du hästar?

Annons:
flocken
8/4/20, 6:52 AM
#7

Du kan inte tänka dig att öppna ditt hem för likasinnade.? Andra som inte har någon?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
8/4/20, 7:32 AM
#8

Ta in på hotell och mysa låter härligt tycker jag.

Stolt ägare till fem La permer

Blue_Lugia
8/4/20, 1:03 PM
#9

#6 Jodå. Jag har varit hästtjej när jag var yngre. Var ett par år sen nu dock. #7 Jag har autism så nya människor är fruktansvärt jobbigt för mig. Hade inte det varit en hake + att min lilla lägenhet är i bästa skicket så visst, hade väl inte vart helt otänkbart. Tyvärr är det nog inget alternativ. :/

Carmarino
8/4/20, 3:33 PM
#10

#9 Det brukar ju anordnas träffar för dem som är ensamma, men det blir förmodligen annorlunda den här julen på grund av corona. Eftersom du har autism så är det nog inte heller något alternativ för dig, för det innebär ju att många personer samlas på samma ställe.

Svårt att hitta något lämpligt för dig, men jag hoppas att du hittar något som passar för dig och din hund.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
8/5/20, 3:07 AM
#11

#9 Kan du inte ta kontakt nu med en ridklubb i närheten och börja hjälpa till där? I stallet kan man oftast ha med sig sin hund också. Att sen kunna tillbringa julen i stallet är supermysigt!

Upp till toppen
Annons: