Julen iFokus

Julen

Etikettdekoration
Läst 56 ggr
Kreatia
5

Gammeldags Jul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag tycker det är så mysigt med äldre julpynt som fanns förr. Blev glad då jag hittade www.broarne.se som säljer sådant i nytappning. Så nu har vi girlanger i taket o metallvirvlar i fönstret o granar på rad 😊👍

Soligajag1
2

#0:

Åhh , så fint !
Jag gillar oxå äldre / gammal julpynt , jag har till och med kvar dukar från mamma, 😊😊❤️

HH 🙂

Carmarino
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#0: Jättefint. Har en likadan granremsa som du (se bild 1). 🤶

Har ganska mycket gammalt julpynt kvar, men inga metallvirvlar och girlanger. Tror aldrig jag har haft det faktiskt. 😊

Korgarna har min morfar gjort. Tror de är från 1960-talet. Vågar dock inte använda dem för jag är rädd att de ska gå sönder.

Tomtemobilen gjorde min mor. Vet inte när men jag tror att det också var på 1960-talet, eller ännu tidigare.

Silverfåglarna har min mor också gjort. Är inte helt säker men jag tror hon gjorde dem i slutet av 1960-talet, eller möjligen början av 1970-talet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Kreatia
3

#1: jag sparar också på gamla julsaker från släkten. Väcker så fina minnen 😊

Kreatia
3

#2: så roligt ha kvar 🤗 förstår du är rädd om dom fina handgjorda sakerna.

Carmarino
1

#4: Ja, varken morfar eller min mor lever längre, så det blir ett minne av dem. Har faktiskt ett minne av min mormor också. Hon har broderat den här bonaden, och den sätter jag upp varje år. Den har sin fasta plats ovanför ett skåp som jag har ärvt efter henne. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Kreatia
2

#5: vilken fin tradition o så får du minnas mormor varje gång du ser bonaden 🥰