Adventskalender
Har du köpt någon till dig själv eller till nåon annan?I så fall vilken?
Stolt ägare till tre La permer
Har köpt de två vanligaste, d.v.s. de som nästan alla affärer säljer för runt en tia. De räcker för mig. Anledningen till att jag köper bägge är att jag inte kan bestämma mig för vilken som är finast. 🎅
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har köpt 2 stycken med te i år. Vanligtvis köper jag ingen adventskalender så är en ny upplevelse för mig i år.
Jag skulle vilja ha en, men vet inte vad som finns, utöver de vanliga, som jag inte är så sugen på.
/Désirée

Jag har inte köpt någon.Kommer inte att göra det heller.
Stolt ägare till tre La permer
#3: Det finns enormt många adventskalendrar numera, med väldigt varierande innehåll. Gemensamt för dem är att de flesta är rätt dyra. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Detta är min favorit:
https://parlpyssel.ifokus.se/discussion/1525057/adventskalender-parlor
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#6: Kul idé. 🤶🏻
Jag har beställt en tekalender från Kränku på Gotland som vanligt.
Min kompis och jag brukar ju byta adventskalendrar men i år blir det nog hundarna som får den. Sen brukar alla hästarna ha varsin billig chokladkalender av någon anledning, en tradition sedan millennieskiftet.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#9 Jag visste inte att det fanns adventskalendrar för hästar. Roligt, eftersom varken katter, hundar eller hästar tål vanlig choklad.
#10: Det finns det nog inte, vi käkar upp chokladen själva! 😁😎
Å andra sidan brukar de få diverse ätbart "julpynt" upphängt i boxarna så de klagar nog inte. 😀
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com