När klär ni granen?
Nyfiken på när ni tycker att det är dags att klä granen?
Stolt ägare till tre La permer
Det är olika.
Vi gör alltid det på vår pyssel dag med familjen. I år blir det den 19nde
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Här hemma kläs den på kvällen före julafton.
Det kan bli på lördag om jag orkar städa först. 😁
Brukar klä den "lillejulafton" (dagen innan julafton) eller julaftons förmiddag om jag inte hunnit innan.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kvällen före julafton. Förr blev det inte julpyntat förrän barnen gått och lagt sig. De skulle vakna på julaftons morgon till ett förvandlat hus.
Det tog många år innan jag kunde förmå dem att delta i pyntandet (det var ju fusk), men de förstod så småningom att jag inte längre orkade vara upp till 2 och fixa. 😊
På den tiden vi hade gran inne så blev det väl några dagar före julafton.
Förra året fick vi en gran av makens arbetsgivare (de jobbar i skogen) så då hade vi faktiskt gran för första gången på många år.
Få se hur det blir i år.

Jag brukar ta in en gran i god tid före jul. När julmaten är uppäten och nyåret passerat vill jag gärna ta ut granen så snart som möjligt.
// Staffan
#5: Det var samma när jag var barn. Mina föräldrar klädde granen på kvällen innan julafton när min bror och jag hade gått och lagt oss. Det var så mysigt att komma upp julaftons morgon och se granen stå färdigklädd. Fast när vi blev äldre har jag för mig att granen kläddes lite tidigare. Kan dock inte minnas att jag var med och klädde den.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Allt pyntet + granen sätts upp natten till julafton. Det är jag uppväxt med.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

När vi hade gran inne åkte den ut före den 14 januari.Har ett barn som fyller den dagen och ville ha julfritt på hans födelsedag.
Vi brukar klä granen ungefär en vecka innan jul. Men nu blev den klädd i samband med 1 advent. Men den kommer också ryka ut dagen efter nyårsafton ;)