Julen iFokus

Julen

Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2598 ggr
Holyghostorchid
2

Virkat till jul

Första jultidningen för i år är inhandlad, och det blev Allers! Huuur mysigt som helst att gosa upp sig i soffan med en filt, kopp varm dryck, levande ljus och den älskade tidningen! Hittade där ett enkelt mönster till virkade handledsvärmare! Och sitter nu för fullt och virkar dessa till nära och kära! Här har ni mönstret: Garn av eget tycke och smak, men helst något som passar till en virknål nr5 Börja med att göra 48 lm, sätt ihop med en sm. Virka sedan en fm, hoppa över 2 maskor och gör en hst. Upprepa varvet ut. Nu ska du ha 24 maskor. Sedan gör du st tills handledsvärmare är så lång som du önskar, ca 17 varv (jag gjorde 13). Sista varvet gör du så här: Virka 1 sm, hoppa över två maskor, i nästa maska gör du 5 stolpar, upprepa varvet ut, avsluta med en sm i första sm. I tidningen kallas mönstret för pulsvärmare, ni hittar det på sidan 51. En helt underbar tidning!

Holyghostorchid
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen fick jag in en bild! Så här blev ett av mina par, här gjort fyra än så länge. Det går fort och är roligt! :)

TerriZue
0

Oooh! De var jättesnygga! :) Är inte så haj på att virka än men ska kanske ge mig på det… skulle verkligen vilja virka mig ett par handledsvärmare. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2

Åh dom var fina! Tar dom lång tid att göra?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Holyghostorchid
0

Tack! Ja det är väldigt enkelt! Det tar mig ungefär 2-3 timmar att göra ett par. Så är man lite bättre på att virka så går det nog fortare :)

Rita-S
1

Nu skall vi se om jag klarar tyda receptet nu! *griper virkenålen*

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bruden-Mbuti
1

å så enkla. såna ska jag göra.

tack för tipset.