Julen städas bort....
Julen plockas bort här hemma jag känner en viss glädje, det gör dock inte hon som har hand om mig. Vi har lite olika känslor för julen.
Men jag fick se på kartongen för några små gamla glaskulor, de är köpta på Koppra för 1.80kr. De är troligen köpta av min mor eller någon mina mostrar. Kanske mycket på den tiden för en industri arbetande kvinna, då det var kvinnolön och manslön i kollektivavtalen.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
- Redigerat 2024-01-11 10:16 av perk
Underbara kulor.
Har också en del gammalt julpynt, fast de flesta har inte originalförpackningen kvar, så jag vet inte vad de kostade.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Så vackra kulor och roligt med orgijalkartongen🙂
/Maria
#0: Så roligt att ha så gamla.
Koppra sa alltid min morfar vilket var samma som Konsum.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Nu är julen bortstädad hemma hos oss.Brukar alltid göra det före den 15/1
Stolt ägare till tre La permer
Plockade ner granen idag, och en del saker som jag behöver stege till. Skönt att ha det gjort. Resten tar jag imorgon och på söndag.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har tagit bort alla tomtar. Ljusstakarna i fönster får vara kvar till efter helgen. Gillar det mysiga skenet.
Sorg är kärlek som blivit hemlös