Dryck till julmaten
Vad dricker du helst till julmaten?
Stolt ägare till tre La permer
Julmust eller Svagdricka, det är det som gäller vid jul hos oss.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Öl till maten och en snaps till sillen
Sen finns det vatten,kolsyrat vatten ,julmust och alkoholfri öl att välja på
Julmust.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Svagdricka tycker jag är godast men julmust går också bra.
/Maria
Julmust
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Julmust
Pepsi max.
Allergisk mot all must. Så kör på husets svarta 😄
Vill inte ha alkohol till maten.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Julmust
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
Julmust 😊👍🥰
HH 🙂
Öl med och utan alkohol, ev en nubbe till sillen, vatten med och utan bubblor har vi till alla måltider.
/Désirée
Folköl eller julmust och ibland en snaps till sillen
Ingen julmust inte läsk heller, dricker det inte ens till vardags.
Alkoholfri öl på julaftonsmiddagen med närmaste släkten, det finns ju ungdomar med. Vill vara ett föredöme
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Kom på att iår blir det enbärsläsk det smakar som en vuxnare variant av julmust samt mindre sött. Så lite nytänk iår
#13 Finns det?
Jag minns att jag älskade den som liten.
/Maria

På den tiden vi hade barn/ungdomar under 20 var julen självklart alkoholfri.
Nu har vi vuxna barn och inga barnbarn så nu finns det alkohol men inte i några mängder.
Den dagen det kommer barnbarn kommer självklart julen bli alkoholfri
#14: Japp Mora bryggeri har enbärsläsk= enbärsdricka, min man går just nu en kurs i rättvik så han har shoppat hem olika sorter och vi gillade enbärsläsken. Så i dalarna verkar det finnas på matbutikerna men den var tydligen billigast på COOP
såhär ser den ut
- Redigerat 2023-11-29 11:03 av Åsa S
Vi har äppelmust från egna äpplen (ca 50 l), så det blir nog lite sånt tills godisbordet
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#16. Önskar att det fanns enbärsdricka men kan inte hitta någon här nere.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Julmust eller Coca Cola (light/zerovarianterna för mig).
Nu när alla i familjen är vuxna händer det att någon tar en julöl, men de flesta år har vi enbart haft läsk och vatten på jul.
//Jessie