Varmkorvens dag den 23 juli
Idag är det varmkorvens dag. Har inte själv några korvar hemma, så jag kan inte fira, men nog är det gott ibland med en korv med bröd. Bara det inte blir varje dag. 🙂
https://prvbloggen.se/2015/07/23/varmkorvens-dag/
Bild av Hannah Chen från Pixabay
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2021-07-24 06:21 av Carmarino
#0:
Mums va gott det ser ut!!
Tror jag ska slå till på varm korv med bröd idag.
HH 🙂

Nej det blir nog ingen korv idag.Vi åt det häromdagen och det blev rester kvar så vi åt det två dagar på raken,
Stolt ägare till tre La permer
Firar det med vegankorv!
Det är varmkorvens dag idag.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Då går det bli en korv till lunch
Tog faktiskt fram några kycklingkorvar ur frysen igår, till middag idag, utan att jag visste att det är varmkorvens dag idag. Fast de kan nog inte räknas till varmkorv egentligen, för de är bara 4-5 cm långa.

Nu har jag plockat fram korv från frysen och fixat grunden till nudelwok som vi ska äta till korven

#8: Gott. 😋

Det var gott. Sonen som skulle jobba natt i hamnen fick med sig en matlåda.
Idag är det varmkorvens dag.

Bra då vet jag vad vi ska äta till kvällsmat
Korv och bröd.
#12: Gott. Har inte någon korv hemma - mer än en frusen falukorv som inte hinner tina - så det blir ingen korv för mig idag.

ag glömde köpa korv så det blev ingen korv igår
Det är varmkorvens dag idag.