Julen iFokus

Julen

Etiketterjulförberedelsertraditionerdekoration
Läst 119 ggr
Carmarino
3

Årets julgran 2020/2021

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser min julgran ut i år. När fotot togs hade jag tänt alla 15 stearinljusen i den för första gången den här julen.

Visa gärna bilder på hur era julgranar ser ut - för ni har väl inte kastat ut den än? 🎄🤶🎅

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2021-02-22 12:32 av Carmarino
Maria
1

Så fin.😊
Jag tror aldrig jag sett en gran med levande ljus i verkligheten.

Vi har inte haft gran på många år.

/Maria

Carmarino
0

#1: Tack. Det är en speciell känsla med levande ljus i granen. 15 stearinljus lyser upp mer än de 180 små LED-ljusen jag har i slingan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
1

OJ vad snyggt med levande ljus 😍

Våran gran. Det var svärdöttrarna som klädde den i år ;)
Den har inte åkt ut än, men den ryker efter helgen ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Carmarino
1

#3: Tack. Har ju inte levande ljus mer än vid speciella tillfällen, så det blir bara 2-3 gånger varje jul. Resten av tiden har jag en ljusslinga med små LED-lampor tända.

Jättefin gran. Det är snyggt med rött, guld och silver.

MonicaLagerquist
2

Vi har ingen gran i år. Men jag har en kruka gran på trappen och i den här jag en liten belysning som tänds och släcks automatiskt.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

#5: Fast det är ju en gran i alla fall. Även utomhusgranar räknas. Har till och med sett dem som har klätt granar ute i skogen. 😊

MonicaLagerquist
1

Jag har många gånger funderat på att klä en gran som står längs en av gångvägarna.Det är en så vacker och lagom stor gran.

Carmarino
0

#7: Tycker du ska göra det nästa år. Det kommer nog att glädja många. 👍🤶🎄

MonicaLagerquist
2

I mörker

Carmarino
0

#9: Mysigt att mötas av det när man kommer hem. 😊

MonicaLagerquist
0

#10 Jag funderar på att ha den kvar tills dess att det blir ljusare ute på kvällarna.

Carmarino
0

#11: Ja, det är ju inte särskilt juligt bara för att det är en julgran. Har sett många som har ljusslingorna kvar i växterna i trädgården långt fram i februari. Själv har jag två grangirlanger som hänger på ömse sidor om dörren mellan vardagsrummet och köket. Det händer att jag låter dem hänga kvar några veckor extra, för de sprider ett så mysigt ljus.

MonicaLagerquist
1

#12 Så fint.Mina katter skulle säkert klättra i dem.

Carmarino
0

#13: Det hade nog inte funkat så bra. Girlangerna är rätt löst upphängda så de hade förmodligen rasat ner så fort katterna hade satt klorna i dem. 😄
Mina katter gillar däremot att stryka sig emot dem. Gissar att det är för att "barren" på grenarna är rätt sträva.

Tarotstollan
1

Här har några balkong- och busk girlangerna uppe hela året, de tänder dem bara inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
1

Balkongbelysningen brukar hänga uppe året om, därför att den är jättekrånglig att ta ner och sätta upp ;)

Däremot tänds den bara under December.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-01-03 13:07 av Draken