Julen iFokus

Julen

Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1224 ggr
[WickedAlly]
0

Min julklappstråd!

Tycker att det är kul att läsa andras så passar på att göra en egen julklappstråd, har egentligen inte funderat så seriöst på det men ibland ser jag saker som jag skulle vilja ge.
Har inte så många att ge till som tur är, trots att det är superkul att ge julklappar:

Mamma: Väldigt händig och pysslig, inte alls intresserad av smink och andra "tjej-saker". Gillar inredning och håller på att renovera hemma. Gillar att pyssla i trädgården. Gillar Shabby chic-stilen.

Pappa: Vet inte vad han har för intressen egentligen, haha. Han är alltid svår att köpa till. Brukar för det mesta bli saker till köket men nu har jag liksom avverkat det mesta där. Han gillar bilar dock och äger ganska många.

Lillasyster, 18: Djurintresserad och väldigt påläst inom ämnet. Har två tjurkalvar, går på naturbruksgymnasium. Ja, mycket djur helt enkelt.
Funderar dock på att köpa något till hennes framtida hem, hon har nästan ingenting sparat alls. Gillar också Shabby chic.

Farmor: Noll intressen, spelar bingo ibland men det är allt. Bor i hus och har miljarders prydnadsaker överallt då hon flyttat från en gård på 360 kvadrat till ett vanligt hus på 109. Så inget sånt, och inga tvålar eller liknande för det får hon av 90% av släkten ändå.

Mormor: Hon har om möjligt ännu mer prydnadsföremål då hon älskar att fynda, hehe. Köper något nytt varje dag mer eller mindre. Känner henne inte jätteväl heller och vi firar sällan jul ihop. Överväger någon fin ask med karameller eller liknande.

Om ni har några tips så shoot :)
Gärna annorlunda grejer, jag är helt okej på att snickra, måla och baka men där tar det slut. Har inte tålamod till stickning och sånt :)

vinteralvan
0

Gjuta egna tvålar eller göra egna karameller. Panduro brukar ha färdiga kit att köpa. Det är prefekt för såna som "har allt" eller inga intressen.

[WickedAlly]
0

Har funderat på att göra karameller till mormor :) Tack för tipset om panduro, har inte tänkt det.

På jobbet säljer vi pudding i glasformar som vi sedan slänger, förutom de jag tar med mig hem :P Tänkte att jag kanske kuna göra lite olika sorters karameller och fylla i glasformarna och placera dem i någon fin kartong :)

julklappen
0

Till någon som gillar/har många örhängen, så kan man göra som jag har gjort.

Jag tog en vanlig plåtburk, använde en tygbit (som täckte hela burken)  och sydde  den så att det såg ut som en toppluva.(så stor så att den gick att trä på plåtburken)

Sen så trädde jag på den, på plåtburken.

Jag köpte ett par silverörhängen (hängande) och satte dit på tyget som satt på plåtburken.

Och gav bort detta.

Det blev en bra julklapp.