Julklappar!!
Tjena jag har lika svårt varje år att hitta bra julklappar, jag tänkte skaffa lite hjälp i år.
Okej det jag har än så länge är:
Storasyster 25 år: Skålar gjorda av gamla vinylskivor som jag gjort själv.
Mamma: Tv serien Rome på dvd
Storebror 30 år: har verkligen ingen aning, han gillar matlagning och är super nördig när det kommer till dator och tvspel, han bor också med sin sambo, så jag brukar lyckas hitta på något till båda, men i år så är det tomt i hjärnan.
Pappa: lika tomt där, har verkligen ingen aning, och han säger aldri vad han vill ha (bara för att jävlas).
Det skulle vara jättekul om någon skulle kunna ge mig lite tips till både storebror/sambo och pappa, jag har inte så mycket pengar heller så simplet och billigt som möjligt :)
Kram Cecilia
En upplevelse till din bror och hans sambo? Biobesök eller restaurang = 200:-.
Till din pappa, hmm, gillar han att läsa så kanske en bok. Alternativt lotter, choklad eller varför inte en check där du erbjuder dig att städa och tvätta bilen.
Sara
Min pappa önskar sig ett par innetofflor och ett par skogshuggarkängor. Det är dock utanför min budget så av mig får han hemmagjord senap.
Jag har också svårt att hitta något till min bror (25). Har dekorerat några glas, men är inte så säker på att han kommer uppskatta presenten.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
till bror och sambo : kanske forsöka hitta något husgeråd, ett sätt med kaffe/temuggar som är särskillt fina, eller kanske ett sätt med tepåse med riktig gott the i lösvikt, sådan te-behållare med hål i som är snygg (det finns sådana hjärtformade exempelvis som man även kan röra med då det är en metallpinne på dom i stället för en kjedja) och riktig stora, dekorativa temuggar, eller om dom dricker kaffe kanske ditto fina kaffemuggar och ett riktig lyxigt kaffe?
Eller om du vet det är något dom inte har av grejs till kök och sådan kanske kika efter något sånt?
Till din pappa blir ju lite värre då jag inte har så mycket info om honom, men köpa lite olika godis han gillar och lägga i en korg, eller om han gillar ost och vin kanske köpa en korg, lite olika sorter oster, like olika kex, druvor och annat som är gott med ost, och en flaska vin i en korg? är han avholds finns det alkoholfri vin! :)
Det kan vara en bra ide att göra lilla julafton så osten och det inte står för länge, håll paketet svalt tills överleveringen då!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag ska ge min pappa en prenumeration på en tidning
på tidningskungen.se finns massor att välja mellan
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.