Julen iFokus

Julen

Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1527 ggr
Sara
0

Julklappshjälp önskas

Vill ha förslag på julklappar till:

• Pappa, ca 50-100:-.

• Kompis barn, tjej drygt 1,5 år, ca 50:-.

• Kompis barn, tvillingar ca 1-2 månader, ca 50:- st. Vet ej kön än.

• Kompis barn, tjej knappt 3,5 år, ca 50:-.

Mamma och pappa har i princip allt de behöver. De gillar inte att åka på restaurang, bio osv så upplevelser är inget för dem.

Pappa samlar inte på något och enda intresset är att spela på trav och pilla med datorn.

Tillsammans ska de få en tavla jag håller på att måla, om den blir ok.

Hjälp please!

Sara

Faxlin
0
  • Kompis barn, tjej drygt 1,5 år, ca 50:-.
    Ge henne en bad docka. Eller en badleksak att ha i badkaret. I denåldern uppskattar de flesta barn att leka i badkaret.

• Kompis barn, tvillingar ca 1-2 månader, ca 50:- st. Vet ej kön än.
    Ge dem en skallra eller gosedjur om du vill vara opraktiskt, annars ger du dem något klädersplagg.

• Kompis barn, tjej knappt 3,5 år, ca 50:-.
    Liiite svårare då de vid denna ålder har rätt bestämda åsikter om vad de vill ha. Men de flesta tjejr tycker om att måla, frågan är vad hon tycker om. Ge giftfria kritor och en målarbok.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Bra tips! Tack!

Sara

Rita-S
0

Sen, om barnen är så små är dom nog inte särskilt intrecerade i sig själv, så filtar att ta av för "små olyckor" när man skal få dom att rapa lite efter mat och andra nödvändigheter brukar va högt uppskattat hos iaf mamma och pappa :) handdukar mjuka som bara den är riktig uppskattat, små mössor, strumpor och annat smågrejs kan man få tag på rätt billigt hos H&M och så vidare!

En tjei på runt dom tre år brukar gjärna bli riktig bevisst sitt useende, så grejs att bli snygg på håret blir gjärna uppskattat. Jag köpte till min manns niese hårbygel på H&M , rosa med glitter och hjärtan, den vart högt uppskattat och kostade en tia tex :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Ooo, mer bra tips!

Sara

Rita-S
0

Men din pappa var svår får jag säga…
Spela på trav.. hm.. kanske se om du hittar nåt magasin om travhästarna? Eller liten bok kanske? Tips-magasin till travspelaren?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Det har alltid varit svårt att köpa presenter till pappa och nu börjar min bror bli likadan.

Sara

SaJo123
0

har en tjej på snart fyra år. Hon gillar att pärla - pärlor och snöre, pärlplattor. Smycken är kul. Halsband, diadem mm. Hon gillar också allt med hello kitty. Rita är kul, bada- badskum, badleksakerEn. Bollar är kul i den åldern också. dockgrejer, leka affär, borstar och kammar och hårspännen… leksakstelefoner - my little ponny, klistermärken, fina pennor.

Till pappa ett par roliga strumpor kanske? Nåt gott att äta? Gillar han starka ostar? En trisslott med en fin brev om att du uppskattar honom och önskar honom lycka till.. Nåt till bilen kanske: En isskrapa till vindrutan, ett par vantar, halsduk. fotkräm, musmatta med bild på dig, ficklampa till bilen, goda halstabletter som du vet att han gillar som du slår in fint, rolig film på dvd så han får skratta, dassboken…

Sara
0

Det blev varsin fin sagobok till barnen.

Den här till den ena tösen.

Den här till den andra tjejen.

Sara

SaJo123
0

Åh, älskar John Baurs bilder! :-) Hade blivit jätteglad om jag fått någon av dem.

LiindaH
0

Hade jag vart du hade jag köpt ett trumsett till ungen på 1½ det uppskattar alltid föräldrarna ;) Typ kanske ;P. Dom brukar rea ut dom vid jul av någon konstig anledning ;P

// Liinda

Sara
0

Haha, ja kanske. Flört

Sara

LiindaH
0

Ja jag menar… Så länge ungarna har roligt…
Sen är det ju en chans för dom att träna på sina musikaliska talanger.
Annars finns jätte söta dammsugare också!
Man kan aldrig få för mycket hjälp att städa bort julen ;)

// Liinda

Plumz
0

Till din pappa kan du ge något billigt spel som han kan spela. Alltså som typ trav, lotto eller bingo. :P Haha.. Jag vet inte riktigt! Men något borde det ju finnas. o.O

_Till din ena kompis barn (1,5 år) kan du ge någon billig leksak till badkaret kanske? Eller pussel? :)
_

Till din kompis tvillingar kan du ge något till vagnen som en leksak eller något..

Till din kompis barn (3,5 år) ett pussel uppskattar hon säkert. :D

/Plumz.

Sara
0

Har köpt jättemjukt tyg för att sy 2 skallror till tvillingarna. Kostade 23:- (25 cm) och är jättesött med elefanter och flodhästar på.

Sara

Anfa
0

Nu kanske du redan har köpt/beställt böckerna, men det kanske kan bli ett tips till någon födelsedag :) På www.sagolandet.se så finns det böcker där barnens namn kan vara med, du kan ju kika på sidan för att förstå bättre ;)