Julmats schema,
Har ni något speciellt schema för hur ni gör julmaten…?Tex Köttbullarna gör jag så många dagar innan jul. Janssnon gör jag så många dagar innan. Janssonsfrestelse fryser ni den innan? Blir det gott? Mitt första jul bord så undrar om ni har några tips. 
Nej har ingen särskilt skema, jag gör efter dagsform och fryser ned och sådan :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Ett tips om du fryser jansson vilket går utmärkt, när du sedan värmer den tillsätt lite extra grädde så blir den som nygjord.
Om du gör egen sill gör den 5 dagar innan jul då tycker jag den är som bäst.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Vi har inte så många sorter så det behövs inte något schema.
Nja, mamma gör allt lite när hon har tid och känner för det. I denna veckan gjorde hon köttbullarna. Jansons kommer inte innanför dörren hemma ens så där har vi ett problem mindre. Sill köps på burk för både jag och mamma vägrar gå i närheten av det och det är vi som står för framdukning och tillagning
Julskinkan ska absolut grilljeras den 23e. De senaste åren har mamma köpt färdigkokt eftersom det är lättare att ha och göra med, och oftast smakar bättre.
Jennie
Vi gör allting den 23:e / morgonen den 24:e och det funkar utmärkt om man hjälps åt (jag+mamma+syster). Så schema behövs inte.
Med vänliga hälsningar
Chess
ja köper skinka från gårds butik,så de riktigt färska saker
me grisar som haft de bra på bondgårdarna runt omkring..så ja hämtar skinkan den 23 dec och gör den klart på efter middagen,men tycker ni man ska göra skinkan tidigare?????
Vi ugnsbakar vår skinka och det gör vi på julafton. Julafton har hela mitt liv förknippats med doften av skinka som bakas. Så här görs den definitivt inte tidigare.