Julen iFokus

Julen

Etikettadvent
Läst 2984 ggr
TwinkleTwinkle
0

Första Advent imorgon!

Imorgon är det första advent, då kan förberedelserna börja på allvar Glad

Tänker ni göra något särskilt i och med första advent?

Jag och min sambo har tänk bjuda hem några vänner på årets första glögg & pepparkakor + mögelost m.m.

razina1
0

Ja vad mysigt Skrattande Här är det mesta pyntet uppe och imorgon börjar vi med vår "adventstradition", dvs vi går upp tidigt och dricker kaffe, fikar och myser, för att sedan krypa ner i sängen igen :) Sen blir det kalas här då sambon fyller år.

Sara
0

I Alingsås har vi tomteparaden varje år på första advent. Så det är mysigt att fira in julmånaden med.

Sara

Rita-S
0

Julskyltning i Hudiksvall skal jag på i morgon om formen håller, sen skal jag köra häst och vagn på julskyltningen i Delsbo i dag :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Trollhassel
0

Hmm…vaccinera oss ska vi göra, men det är ju inte precis nåon trevlig adventsgrej. På kvällen ska jag ut till min fars gård och träfa mina systrar och dricka glögg :) (alkoholfri blir det för min del, jag vill ju inte supa ner lilla liten i magen)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lyktan
0

I morgon ska vi sätta upp adventstakar och stjärnor, baka pepparkakor och julpyssla! :)

MoaW
0

Vet inte om jag kommer hinna med någonting imorgon, ska på hundkurs bla, men hoppas jag kommer hinna pynta lite och plocka fram ljusstakarna åtminstone Glad Ska försöka hinna baka adventskaka också - mums Skrattande

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

razina1
0

#6, vad är adventskaka? Glad

MoaW
0

#7 det är typ som sockerkaka fast med saffran, brukar bli väldigt saftig och god, och lätt att göra Skrattande

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

razina1
0

Åh, låter smarrigt Skrattande

Sofiae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tänt första ljuset och fikat, pepparkakor till.

Julgardiner kom upp igår.

TwinkleTwinkle
0

Jag bjöd ju som sagt hem några vänner igår. Vi drack glögg (alkoholfri, för ingen av oss dricker). Jag hade fyra olika sorter, och Muddus Blåbärsglögg vann! Så hade vi pepparkakor och mögelost, vindruvor, chokladtryffel mm, och julmusik. Vi hade så mysigt så vi bestämde att göra om detta 2:a, 3:e och 4:e advent också!

Trollhassel
0

#11 Var köpte du blåbärsglöggen? Låter intressant.

Med Vänliga hälsningar

TwinkleTwinkle
0

#12 jag köpte den i en liten affär, men den går att beställa på http://web.muddus-hjortron.se/

så nu har jag beställt mer glögg så det räcker ett tag till :)

Trollhassel
0

#13 Hur gör de med frakten? Hittade ingen info om det. Sugen på att beställa man frakten bör väl bli riktigt dyr?

Med Vänliga hälsningar

TwinkleTwinkle
0

#Frakten kostar 100 kr. 150 om man tar med postförskott. handlar man över 700 är d fraktfritt.

Trollhassel
0

#15 Ok, då går de i allafall som postpaket vilket jag antog. Man kanske skulle kosta på sig några flaskor i allafall. Det är ju snart jul. Det är ju svårt att hitta bra glögg utan alkohol, och jag är ju gravid så et är ju alkoholfritt som gäller.

Med Vänliga hälsningar

Rita-S
0

#16 jag gör hemgjord saftglögg själv :) Bästa som finns! och det är inte så svårt. Receptet ligger här på sajten!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Trollhassel
0

#17 Det ska jag kolla upp. Jag har ju gjort glögg själv på vin men det kan ju inte vara svårare att göra det på saft :)

Med Vänliga hälsningar

Rita-S
0

#18 inte alls, jag har puttat receptet till dig :) Det är inte alls svårt, men det tar ju några timmar bara :)

Trollhassel
0

#19 Kul! tack!

Med Vänliga hälsningar

Rita-S
0

#20 det var så lite så, och det är även fin present att ge bort till julen till nån granne eller dyl ^^

SusannAlg
0

Här är årets advents-ljusstake. Gjorde den i lördags.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde bilden…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Rita-S
0

Den var jättefin, SusannAlg!