Julen iFokus

Julen

Etikettjulförberedelser
Läst 2474 ggr
Ebba-A
0

Sälja godis

Jag och mamma ska stå på den lilla julmarknaden på torget här i Gnesta på söndag och sälja julgodis. Vi bestämde det redan förra året, men sen ändrade vi oss för ett par veckor sen och nu har vi ändrat oss igen ;)

Så nu måste jag komma på fyra saker vi ska göra ur bla. Johanna Westmans julgodisbok (om ni inte har den så rekomenderar jag den absolut, finns en hel del bra recept).

Men vad är bäst? Knäck är givet, eftersom det är både enkelt, billigt och ett måste bland julgodiset. Viktigast är att det inte är för dyrt, och absolut är juligt. Choklad- och mintkola (doppad i choklad och garnerad med krossad polkagris), gjorde dessa hemma förra året och dom är både snygga och jättegoda, kommer troligen också vara med.

Men två andra juliga och snygga sorter behöver jag hitta på. Tips?

Värd på Choklad iFokus

idalotta
0

Vit & mörk tryffel med pistagenötter

du gör en sats vanlig tryffel & en sats fast med vit choklad

du häller först den mörka i en form med skarpa kanter, låter den stelna.

Efter det gör du den vita & häller den ovanpå samt stör över hackade pistagenötter

när allt stelnat skär du dem i små rutor.

GUDOMLIGA!!!

Ida

Medarbetare på Florist

WinterPrince
0

mintkyssar tycker jag är väldigt juligt.

ESJE
0

#0 Lite trådkap kanske, men Choklad- och mintkola (doppad i choklad och garnerad med krossad polkagris) lät ju himla gott. Skulle du vilja bidra med receptet?Cool

Ebba-A
0

#1 Nja, tryfflar smälter så lätt så fort det blir lite varmt så det blir det nog inte.

#2 Ska fundera på det :)

#3 Hittade receptet här och om du gör den lär du inte ångra dig, den är gudomligt god!

Värd på Choklad iFokus

idalotta
0

men skulle ni inte stå på torget?

Ida

Medarbetare på Florist

[Asta]
0

Jag har samlat länkar till mina olika julrecept här. Där kanske finns något kul.

Sara
0

# 6 Det var mycket gott där! Ska ge bort korgar med frukt och godis i jul så jag ska ta och prova lite av dina recept.

Sara

Ebba-A
0

Nu har vi bestämt, det blir knäck, kolan jag nämnde, pepparkakstryffel och hasselnötsfudge. Ni som bor i närheten får komma förbi och handla av oss ;)

Värd på Choklad iFokus