Längtar... =)
Åh vad jag älskar när det börjar närma sig denna underbara högtid…
Kan knappt vänta på att få pynta, stöka och sätta igång med julbaket :)
Här är många julklappar redan inköpta, och en del har jag gjort själv, såsom tvålar och badbomber. Har även scrappat egna julkort i år!
Mycket är det dock som ska inhandlas, då många i min familj även har prickat in sina födelsedagar runt jul (inkl. jag själv ;)).
Lite nytt julpynt är införskaffat, och igår var vi på Ikea och hittade lite nytt att hänga i granen.
Sambon och jag har som tradition att gå upp tidigt varje advent och dricka kaffe och äta lussebullar, och sen krypa ner i sängen igen :) Jättemysigt. Så snart får det bli lussebak också.
Finns det fler här som knappt kan vänta? 
Jag kan inte heller vänta, jag har köpt 3 stycken juklappar och i helgen ska vi sätta upp ljus slingan utomhus. Mysigt!

Åh, jag älskar julen och min sambo får förhoppningsvis ledigt på julafton för första året i världshistorien. Vi ska åka ut till min stora släkt och fira. Julen är så otroligt hemtrevlig, tända ljus och mys med glögg och lussekatter. I år tampas jag med en stor gravidmage, så vissa traditioner kommer att brytas. Julsnaps får jag vara utan, men det gör mig inget. Dessutom är ju barnglögg och julmust riktigt gott, det också. Kanske blir min jul i år lite, lite mer som den var när man var barn. Julkalendern ska i alla fall följas, plikttroget och slaviskt, så som det varit i alla år för min del. Man blir aldrig för gamal för sådant.
Inga julklappar inhandlade än, och i övermorgon fyller sambon år så jag får tänka på det i första hand :) Kan ju inte låta bli att köpa bebisgrejer så vi får se hur mycket det blir över till släktingarnas julklappar. Nåja, klappar till barnen är ju viktigast.
Åh, mysfaktorn ligger på topp när man får julpynta och baka lussekatter! Nu får tiden gå fort!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#2, Vad skönt att din sambo är ledig :) Julen vill man ju fira med de man tycker om, så inte ska man behöva jobba heller…
Igår blev jag akutsugen på att göra något juligt, så jag slängde ihop pepparkakskola! Blev otroligt gott… Ska även ge bort lite strutar med godis i julklapp, så det är ju bra att öva lite… ;)
jag längtar jätte mycke till jul.har satt upp dom vita ljusslingorna i buskarna redan.
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3