Julen iFokus

Julen

Etikettjulmaten
Läst 1509 ggr
Tatsu
0

Val av skinka

Jag brukar köpa en mindre färdigkokt och en annan som jag ugnsbakar. Förut har jag alltid köpt Scans pigham för jag har trott att de var bäst, men ack vad fel jag har haft.

I år köpte jag en större färdigkokt av ett mindre slakteri på en Ica butik för 49:-/kilo och likadant med den som jag ugnsbakade.
Det var absolut de bästa och godaste skinkor vi haft på länge, den färdigkokta var så saftig och fin, inga senor alls, likadant var det med den som jag ugnsbakade.
Ibland kan man ha tur och hitta andra fabrikat som är minst lika bra samt att jag sparade ju in 30:-/kilo på varje skinka.

Saintpaulian
0

Jag har testat en Eldorado skinka som var färdigkokt i år. Den var billig och jättefin! Inga senor, lagom salt och fin. Bara att griljera så vart den helt perfekt.

Tatsja
0

Den skinkan jag köper vill jag allt ungsbaka och sen griljera. Har smakat färdiga skinkor och tyckte inte om dem. Tur smaken som baken är olika

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Thea
0

Har i två år nu köpt Ica handlarnas färska julskinka (ugnsbakar alltid julskinkan!) och de har varit otrolig saftiga och fina!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se