Julen iFokus

Julen

Etikettprathörnan
Läst 2033 ggr
linasvovvar
0

Snöstatus

Kul att veta vem som har denna underbara vita massan som vi väl alla vill ha till jul.

Idag har vi i skåne ett vitt lager helt underbart

hur är det där du bor ???

botakt
0

här där jag bor har vi ca 3 cm lager med snöSkrattande

lucifina
0

Jag bor också i Skåne och DET SNÖAR!!!!! *Jippiee* jag har bott här nere i ca 10 år och detta är första året jag kan känna att det blir verkligen vinter även i Skåne.

Tatsja
0

Köping har bara snö på backen. Inte mycket, men ändå. -2 och varning för mer i veckan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

ophelia
0

Österlen här (Skåne igen jaSkrattande)Här kom det snö för en timma sedan.Pratade med dottern i Malmö strax innan och där var det inget.Men är säkert på väg.

sarizen
0

Här i Lund har det precis slutat snöa. Det är vinterns första snö och man sitter här o myser och får en härlig julkänsla! Tyvärr så ligger inte snön kvar men på gräs o så är det lite vitt:) Underbart!!!

Isak
0

Här har vi väl ett 10cm tjockt lager med snö i Tranås på gränsen mellan småland/östergötland.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

sarizen
0

Ahhh….nu är det riktigt vitt här i Lund!! Helt underbart:)

TerriZue
0

Här i Eskilstuna har vi ett litet lager snö som ligger kvar sen i onsdags. : Det är dessutom några minusgrader och jag är alldeles överlycklig och hoppas att det ska sjunka ännu mer! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

neonrosa
0

Här i Stockholm är det ingen snö men frost och ett par minusgrader, så förhoppningsvis kommer det lite flingor snart!

Sara
0

Här i Alingsås har vi oxå snö, men det är så lite att gräsmattan lyser igenom.

Sara

SusannAlg
0

Här i Anderstorp i Småland är det lite pudrat på backen. Det snöade så fint imorse när jag skulle till jobbet. Så då fick man lite julkänsla!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

linasvovvar
0

Här i skåne (hörby) ligger det nu 5 cm vacker snö =0) Kan det bli bättre ??

Rita-S
0

#12 en halv meter? :D

här har vi nån halv cm snö bara, men dom ahr lovat snö i hälgen så då hoppas jag på massor!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

#13 Hahaha ja absolut Rita, men det lär aldrig hända här ner inte (ber till gudarna ) Men vi har 9 minus grader och det va SNORHALT ute, mindre skoj med alla tråkiga olyckor

TerriZue
0

Uppdatering! Här i Eskilstuna snöar det för fullt just i denna stund! :D Jag ska gå och ta mig ett glas julmust och sätta mig och julpyssla lite så fort jag har lagt in all julmusik på mobilen så att jag kan lyssna utan att störa älsklingen för mycket! :D

Tatsu
0

Här i Fränsta mitt i Sverige är det ca 20 cm snö och det småsnöar nu också.

Det behöver inte blir mer för min del bara det är vitt på backen så det blir lite ljusare.

Tatsu

Tatsja
0

Köping hade snöfall igår igen. Snön ligger kvar idag. -1, men det känns kallare eftersom det blåser lite.

hoppas verkligen att det ligger kvar. Det är så fint, julkänslorna känns verkligen.

Väl mött, Tatsja

JessicaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här kom under natten :) Och jag hoppas att det ligger kvar, iallafall tills imorgon. Ska julpynta ikväll eftersom jag fyller imorgon och då vill jag ha snö :) Jag bor lite söder om Örebro.

Saintpaulian
0

I Varbergstrakten som jag bor har vi ingen snö längre. Hade lite igår men vaknade utan snö i morse….trist! Jag vill till mitt "hem" på Småländska Höglandet. Jag VILL HA SNÖ!!!

kanin
0

Här i värnamo fins del litte snö.

linasvovvar
0

Hörby igen….i natt har det kommit ett lager till, alla fot och tass av tryck va borta i morse ! Hoppas nu det får ligga ett tag

neonrosa
0

Nu är det ca 1 dm snö här i Solna/Sundbyberg :D Jättemysigt!!

TerriZue
0

Här fortsatte det snöa hela natten och det ligger nu ett fint lager snö på backen. :) Det känns verkligen helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas att det får ligga kvar! Jag vill verkligen ha en vit jul och ett vitt nyår och för min del får det gärna ligga genom hela december och januari! :D

Margareta
0

Jag bor på Mälaröarna och vi har så pass med snö att de har plogat första gången i år.

Numer pensionär i Nynäshamn

botakt
0

kom 1 cm till idag Skrattande

sigge111
0

Jag bor i västra Ångermanland och här är det ca 25 cm snö och 15 grader kallt Obestämd

[Vargnatt-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Munkfors, mitten av Värmland alltså, har vi faktiskt snö! Och jag är så glad Skrattande Hoppas verkligen det får ligga kvar och helst komma mycket mer!

botakt
0

10 Decimeter snö! Det snöar fortfarandeSkrattande

Rita-S
0

det värkligen väller ned snö i ljusdal nu och hadde snöat minst 5-10 cm i natt i delsbo med! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Vargnatt-]
0

Det snöade i morse när jag klev upp (hrm, okej då klockan elva) och det snöar fortfarande Skrattande

TerriZue
0

Här i Eskilstuna snöar det för fullt! Jag är verkligen överlycklig! :D

Rita-S
0

har värkligen forsat ner med snö här i dag! 10 cm iaf har kommit :)

Sara
0

Här är det vitt men täcker fortfarande inte gräset helt.

Sara

Ebba-A
0

ÄR är det ett bra lager snö och perfekt pulka väder ;) Ska ut och mäta den orörda snön på våran framsida senare xD

Värd på Choklad iFokus

nadnadiine
0

Här i Uppsala är det hur mkt snö som helst Har inte mätt men det är typ en halvmeter på vissa ställen.. Imorse höll jag på att gå fel påväg till skolan för att jag inte såg vägen.. Haha

Platypus
0

Här i Karis, Finland, har vi en massa! Har varit snöstorm i två dagar! å de e perfekt snö! inte så där blöt, å inte så där alltför kall! men idag har dom lovat snöblandat regn, så få se hur det blir.. :(

LinnB
0

Här i Obbola (umeås bråck, brukar jag kalla det) så har vi väl ungefär 10-15 cm. Har snöat non-stop i två dagar nu, och det verkar fortsätta lite idag också.
Så vackert! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

SusannAlg
0

Suck, det lilla vi hade har regnat bort nu….

Ebba-A
0

Igår låg det 10-14½ cm snö på våran framsida xD

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Igår låg det 10-14½ cm snö på våran framsida xD

Värd på Choklad iFokus

kanin
0

Nu så har snön försvunit här.

mattiz73
0

Snön har smält bort i Norrköping idag!Gråter

Jensa90
0

I älmsta var det väl nära på en halv meter djup snö den här veckan…jobbigt o skotta.

Resistance is futile. 

Saintpaulian
0

Ingen snö här inte Gråter (varberg)

linasvovvar
0

Ingen snö kvar i Hörby heller tyvärr, nu är vi tillbaka till det geggiga och mörka underlagen. Jätte tråkigt !

[Vargnatt-]
0

Ingen..*snyft*…snö kvar Gråter

nadnadiine
0

Hälften av all Uppsalensk snö är borta.. Och mer kommer nog försvinna

TerriZue
0

Nu har snön försvunnit i Eskilstuna också. :( Vi har nästan 9 plusgrader. :(

Tatsja
0

Det tog mindre än en halv dag av försvinna här i Köping. Nu ikväll, så regnar det. Rynkar på näsan

Väl mött, Tatsja

Rita-S
0

Ja, vi fick en dag med upp til 6 plussgrader, och sen frös det på till några minusgrader så det är blå is nästan överalt. Så himla orättvist… antigen kan snön ligga, eller det kan smälta _HELT_ bort så vi släpper isen!

nadnadiine
0

nu är nästan all snö borta här.

Rita-S
0

Nu vräker det ned här! Värkligen väller ned massor med massor med snö!

kanin
0

Här i Bor/värnamo rengnar det

Saintpaulian
0

Här regnar det med…. ingen snö i sikte Gråter

TerriZue
0

I morse vaknade jag och tittade ut på en massa, massa, underbar vit snö! :D Det bara vräkte ner snö! :D

Visserligen har mycket av det töat bort under dagen men just nu är det minusgrader och jag hoppas att det ligger kvar så och att det får komma mer snö! :D

Tatsu
0

Vi har fått en halv meter om inte mer de senaste två dagarna.
Lite problem i trafiken för de har inte hunnit få undan snön i korsningar.
Ni skulle se träden va de är tjusiga, fulla av snö.
Men nu räcker det med denna snö, bara det inte tinar bort till jul, men det snöar fortfarande så det kanske blir en rekord snörik jul.
Det var ialla fall länge sedan vi hade så här mycket snö i början av december.
Tatsu

SusannAlg
0

Här är också vitt på marken, men det lär snart vara bort-töat!

Sara
0

Här i Alingsås finns inget men bara ett par mil bort mot Borås låg det snö. Så fuskigt!

Sara

TerriZue
0

Jag sitter på jobbet och tittar ut genom fönstret. Det snööööar! :D Det kom lite i morse också men sen slutade det men nu är det här igen! :D Underbart!

Rita-S
0

halv meter snö ligger på gräsmattan i delsbo och det snöade när vi gick till jobbet i morse igjen :)

Gusthav
0

Barmark och plusgrader här i Stockholm….

Hoppas det är snö i Sundsvall som vi ska vara i under jul och nyårsveckan…

nadnadiine
0

Det snöade igårkväll, inte mycket tyvärr, försvann.. JAG VILL HA SNÖ :(

Tatsja
0

Här i Köping har det vräkt ner sedan i går kväll. Men de har lovat plusgrader till helgen, så då försvinner väl allt. Hoppas inte.

Väl mött, Tatsja

[Vargnatt-]
0

Ja se det snöar, ja se det snöar det var väl roligt hurra! ^^

TerriZue
0

Jag sitter på jobbet nu och tittar ut på det underbara snöandet genom fönstret! :D

[Vargnatt-]
0

Ut och bygga snögubbe någon? Skrattande

TerriZue
0

Oooh! Ja! :D Det var ju en bra idé! Det ska jag kanske göra när jag kommer hem. :)

Sara
0

Här har det oxå kommit, fast inte många cm..

Sara

TerriZue
0

På vädret idag (halvtittade bara så jag är inte helt säker men i alla fall) tyckte jag att de sa att vi sulle på c:a en decimeter snö här i området kring Eskilstuna i alla fall! Jag hoppas verkligen att jag hörde rätt och att det stämmer! :D

SusannAlg
0

Som florsocker på backen, men jag är glad för det lilla!!!

nadnadiine
0

Här är det helt grönt, förutom det lilla som är kvar från de höga drivorna som blev av plogen..

Saintpaulian
0

I Varbergstrakten är det fortfarande bar backe….TRÅKIGT!!! Jag vill ha minst 3 dm snö helst uppåt en 5-7dm, då är det vinter Glad

Pose-idon
0

Bor utanför örebro (Järle) och vi har 1dm och 6mm snö Cool

//Elin

ThreeSenses
0

Vitt och vackert i lilla sandviken :)

junetta
0

Jag delar gärna med mig av den snö som finns härGlad,

vi har ca 60cm!!!

Rita-S
0

Det snöar fortfarande, Måste va minst halvmetern nu trots att en dle av det som kom först har sjunkit i hop litey :D Har fått skotta på morgonen för 10 cm ramlat ned under natten.
Och det snöar fortfarande!

Sara
0

Nu snöar det här oxå! Så mysigt! Skrattande

Sara

TerriZue
0

Här snöar det också! :D Det är så fint! Nu är det inte långt kvar till jul, jag hoppas att det får ligga kvar! :D

SusannAlg
0

Här snöar det ganska mycket idag. Har varit ute en runda och skottat… men det lär nog gå åt minst en till runda…

Gusthav
0

Här regnar det och är grått och trist, jag vill inte bo i Stockholm! Gråter

SusannAlg
0

Tyckte att det var lite mysigt i morse när det började snöa lite smått och stämningsfullt….. men nu har det hållt på å snöa och snöa… det är snart 15 cm nu… å jag har precis börjat minnas hur jobbigt det är att skotta snö….. suck…. blötsnö…. å, jag har hur mycket som helst att skotta! Har väl gjort hälften…. det tog ca 1 timma….. å, det snöar fortfarande. Nu tycker jag att det räcker!

LinnB
0

Nu har vi jättemycket snö här i Obbola!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Gusthav
0

Nu är jag avundsjuk på alla er, är det BARA Stockholm som inte har snö…? Rynkar på näsan

Tatsja
0

Snöar fortfarande lite, med det är blötsnö. Blir det varmare ute så försvinner den lilla snö vi har.

Väl mött, Tatsja

Rita-S
0

Skottade igjen på morgonen. Jag vadade till knäs ned till stallet i går :D

nadnadiine
0

Här är ingen snö.. Och det är lucia

Fy vad fuskigt ;<

LiveLoveLaugh
0

I Malmö snöar det sällan och jag är ledsen…. ;)

Tatsu
0

Vi har fått så mycket snö att träden snart ligger i backen. De får flyga med helikopter för att blåsa bort snö och is på elledningarna så det inte blir strömavbrott.

Idag var det så otroligt vackert ute, gnistrande snö -15 grader och solen sken en stund, man blir alldeles salig.Vi var på gammeldags julmarknad och det var så fint med eldar och all denna snö, lite väl kallt bara. Försäljning av allehanda ting som getost och tovade västar och hemvävda mattor, segkakor och godis mm.
Det mest udda jag såg var en lykta, vi tyckte att de var jätte fina och svägerskan gick fram och frågade vad de var gjorda av för de var verkligen originella med strimlande mönster som syntes när lyktorna var tända.
Urinblåsan på svin!!!, var väggarna på lyktorna gjorda av, det charmiga försvann fort.
 Svägerskan for från Norrköping och hit igår och när hon kom fram sa hon att hon nästan grät för det var så vackert, fullmåne och all denna snö så träden gjorde allér på småvägarna.

Det är inte ofta vi har så här mycket snö före jul. Det är jätte höga plogkanter och full vinterväg. Jag njuter varje dag men det behöver inte komma något mer nu.
Tatsu

Tatsja
0

Nu töar det igen. Snön försvinner. Vi som hade fått så mycket. Typiskt.

Väl mött, Tatsja

Sara
0

Här är snön oxå borta. Gråter

Sara

SusannAlg
0

Här är det snöblask… urk…. men nu ser man belöningen för att man skottade…. gångarna är rena och fina!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.