vetevärmare
Vet någon om man kan köpa bara själva påsen som man lägger vetet i, till en vetevärmare.
Har ingen symaskin, men det vore ändå kul att kunna ge bort något man "gjort själv" Så kan man sedan hälla i vetet och sy sista biten för hand liksom..

neej, jag brukar sy mina vete-påsar själv, 45x18 cm, är ett lämpligt mått, som jag har använt mig av.
När första vete-påsen gick sönder, så klippte jag ett örngott rakt av, då var det bara EN söm att sy igen (glöm inte att fylla den), sedan var den färdig.
Risgryn, går också att använda, istället för vete och ugnen kan man värma den i, ifall att man inte har en micro.
Jag syr flera fack i mina vetevärmare. Gör man bara ett faller ju veten åt sidorna. Gör man fack som jag håller det sig över hela kudden, och det tror jag inte man kan sy för hand eller hitta någonstans.
Känner du ingen som har en symaskin som du kan låna?

jag har också sytt flera fack, men då till en vetevärmare anpassad till nacken, den var perfekt.
Att sy extra stickning, runt omkring på utsidan, gör att det inte lika lätt blir sprickor i sömmarna, så att man ligger i en sandlåda, nattetid, helt plötsligt.
Där jag bor, så har vi en pyssel-lokal, för vuxna och barn, i området.
Helt gratis, alla kan bara droppa in.
Kolla om det inte finns en maskin i kyrkan där du bor, tex.
#3 Ja min är också för nacken
Jag gör mina i fack. Men om du pm:ar mig, så har jag några sydda med var till. Du kan få köpa billigt. Allt är rent bomull
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag gör mina i fack. Men om du pm:ar mig, så har jag några sydda med var till. Du kan få köpa billigt. Allt är rent bomull
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?