Julen iFokus

Julen

Etikettjulpyssel
Läst 1465 ggr
Rita-S
2008-11-22 15:53
0

Bakning och så - Progressjon!

Tyckte det skulle va roligt att skvallra till varann hur långt man har kommit i sina förberedelser på bakning, juldryck och godis man gör själv!

Jag har per i dag gjort:

Rumgodis
Citrongodis
Pepparmintgodis
Ischocklad
Russin och hasselnöttbitar

Skal även göra chockladrispuffar i dag, samt makademia och cashewnött-bitar :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

SusannAlg
2008-11-22 19:19
0

Himmel…… jag har inte ens funderat på det än….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Rita-S
2008-11-22 19:22
0

om lite mer enn 2 veckor skal jag til norge för att byta julklappar så jag måste ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

SusannAlg
2008-11-22 19:25
0

OK, då förstår jag, annars är ju risken att julgodiset blir för gammalt….. eller tar slut innan jul…. om man gör det för tidigt.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Rita-S
2008-11-22 20:51
0

Risken är störst för "tar slut" typ :D jag får vakta godiset mot maken!

botakt
2008-11-22 22:08
0

Oj det var inte lite. Jag har bara  hunnit göra: Pepparkakor å choklad rutorSkrattande

Men i morgon ska jag göra lussekatterSkrattande

Rita-S
2008-11-23 14:06
0

Sådär, chockladrispuffar, nöttebitar med cashew och makademia, fruktnött med hasselnött och russin samt att jag gjorde nougathjärtan i dag :)
Senare i dag skal jag trilla marsipankulor och göra gräddkola :)

lightseeker
2008-11-23 20:22
0

aj aj aj, blir nog inget julgodis alls, för min del.

Tål inget mjölk, inget fett (för gallan) och ingen alkohol (pga. medicinering), så jag får väl baka något av textilier och ta mig en frukt och se glad ut.
För GLAD , det är jag:)

TerriZue
2008-11-23 22:11
0

Själv har jag bara funderat ut ungefär vad jag ska köpa för julklappar men inte hunnit göra eller köpa dem än.

Men jag har i alla fall hunnit med att baka lite risbräck. :) Och mer ska det bli! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ophelia
2008-11-24 09:56
0

Hmmmmm börjat skiva lista på vad jag ska göra.Här är ju risken att om jag gör godis för tidigt så är det slut till julen.

Så jag får nog börja med maten först.Ja å så förståss Lussekatter som skall bakas i veckan till första Advent.