Julen iFokus

Julen

Etikettdekoration
Läst 1991 ggr
Solveig
0

Hur och var förvarar man julsakerna?

Nu har jag plockat bort julen (det mesta i alla fall). Sen kommer nästa problem, var ska man göra av alla saker till nästa år? Jag har en stor platt kartong märkt "advent" där alla ljusstakar och stjärnor ligger, men det blev en ljusstake till i år och en ny stjärna som inte är hopfällbar… och allt julgranspynt ligger i en gammal bildskärmskartong. I år köpte jag en ny julgransfot av gjutjärn, jättebra katterna lyckades inte välta granen. Men den ryms inte i kartongen.. Juldukar och -gardiner bor i en stor kartong från Ikea ung. 40x 50 cm, den är full och jag har inte tvättat alla juldukar än. Sen köpte jag nya röda stolsdynor, var ska de ligga? Lyxproblem, jag vet men huset spricker snart Förvånad

Rita-S
0

Själv har jag 2 flyttlåder till julpynt och en papplåda till adventsaker. jag har 2 adventstaker och en stjärna, och jag sparar orginalkartongen på allt jag köper av julgrejer, så det är lättare att förvara trygt och säkert. Jag har sorterat i en låda med julgranspynt och en låda med vanlig pynt, så vi kan strunta i att ta upp julgranspynten dom åren vi inte har egen gran för att vi firar borte eller nånting. :)

I dag bar vi ned till förrådet, och stoppade inn låorna i förrådet. Så nu är julen helt borta!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Kartonger och påsar.

Sara

Snuttenuttan
0

Har byggt förvaringshyllor i källaren där förvarar jag julsaker i kartong och ljusstakarna får stå tätt på hyllan,kartongerna finns inte kvar till dessa..Har plockkat undan lite idag men fönstren och dess belysn/pynt får vänta till söndag

kanin
0

Kartonger och påsar har jag mitt.

lightseeker
0

i källaren förvarar jag, Julgranen, julkartongerna, samt kartongen med adventssaker och julgardiner/dukar. Lätt att hitta, när det skall fram i december igen.

Frida
0

Har mina saker i flyttlådor nere i källaren.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Henke29]
0

Vi har en vind så vi ställer ner allt i kartonger :)
Blir en väldans massa kartonger som ska upp till Vinden.

Mervi
0

Det har blivit många kartonger under årens lopp. Vi har dem i en klädkammare där vi förvarar sådant som inte plockas fram stup i ett.

mariatingsund
0

Jag har en hel vindsgarderob, stor nog för att rymma både jul och påsk, tycker det är rätt trevligt, man ser inte ens dörren, en tavla hänger framför, och jag öppnar dörren 5 ggr per år (första advent, lilljulafton, dagsattplockabortdagen, och före o efter påsk.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo