Julen iFokus

Julen

Etikettjulmarknad
Läst 55 ggr
Carmarino
0

Julmarknader 2024

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Årets första julmarknad för min del var på Hustoftagården utanför Höganäs i Skåne. Den är väldigt liten, men mycket mysig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1

Hade inte tänkt köpa så mycket, men kom hem med det här. Behöver mossa till adventsljusstaken och jag vill ha grönmossa i den. Det är inte alltid så lätt att hitta i affärerna numera. Sedan blev det en ny amaryllis också.

Ägg behövde jag ändå köpa så då passade jag på när det fanns "sprättägg". De är visserligen rätt små, men tyckte de var väldigt vackra.

Honungen är från en lokal odlare, där bina har samlat in honung från blommor i Kullabygden.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1

Bra inköp!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
1

Fynd och nöje på en gång.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carmarino
0

Ja, verkligen.

Carmarino
0

#1: Amaryllisen jag köpte för en vecka sedan har växt med raketfart. Hoppas den saktar ner lite, så att den inte har blommat över till jul.