Julen iFokus

Julen

Etikettgodis
Läst 45 ggr
beem
2

Rocky Road

Är det någon som gjort Rocky Road med ljus choklad (mjölkchoklad) ?
Alla recept är ju med mörk choklad.
Vad tyckte ni ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
0

Har aldrig gjort Rocky Road, men om jag skulle göra det hade jag nog valt mjölkchoklad. Tror dock det kan bli lite väl sött om man använder för mycket marshmallows och kolor. Det blir nog godast om man använder lite saltare godis typ jordnötter och andra nötter, och kanske lite krossade kex/pepparkakor.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
0

#1: Jag har inte heller gjort förut. Har lite svårt för mörk choklad. Du har nog rätt i att det blir väldigt sött med ljus. Man måste nog tänka på vad man blandar I den.

• Redigerat 2024-11-12 23:13 av beem
Carmarino
0

#2: Föredrar också ljus choklad. Det passar jättebra med salta nötter till ljus choklad och även lakrits. Tror nog du kan ta i lite marshmallows också, om du gillar det, men inte för mycket så att sötman tar över.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
1

#3: Tipset med lakrits var ju bra. Älskar mashmallows. Jag ska kolla runt lite men dina idéer var bra. Tack.

beem
1

Jag funderar på…….
hallon är ju gott till lakrits och choklad. Skulle man kunna blanda i hallon efter att de fått torka på papper eller blir det för blött ?

Nu har jag bollat idéer med mig själv 1 tim så nu måste jag sova.
Kommer väl att drömma om Rocky Road som rinner ut pga hallonen 😄

• Redigerat 2024-11-13 00:12 av beem
Carmarino
0

#5: Skulle tro att det blir bättre om du använder frystorkade hallon. Det blir nog för blött med färska hallon. Dessutom håller de inte så länge.

beem
1

#6: Jag tror det också