Jul på IKEA!
Jag älskar julen - man bara när det är jul.
Idag var jag på IKEA och blev helt chockad och ledsen över att se att de redan bygger upp sina julmiljöer. Sommaren är knappt slut än.
Det kändes som om de förstörde lite av väntan och förväntan och glädjen med att se fram emot något. Jag kommer absolut inte att besöka IKEA igen före jul. Jag fick en undersökning på mail när jag kom hem och skrev precis vad jag tyckte.
Ja, det är hemskt när de börjar så tidigt. De kunde väl vänta till början på November i alla fall.
I "min" Ica affär har de precis plockat fram kräftfests artiklar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Håller med helt!
Det är rätt många ställen som har börjat plocka fram julsakerna redan. Instagram svämmar över av bilder med julspaningar från "årets julkollektion" i diverse affärer.
Visst gillar jag också julen, men håller med om att det är alldeles för tidigt. Förr i tiden (för kanske 15-20 år sedan) tyckte man det var tidigt när julsakerna kom fram i mitten av oktober. Nu är det en del som tar fram dem till "jul i juli".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Eko har börjat plocka fram, och Dollarstore har börjat göra iordning hyllorna för julsoirtimentet.
Jag önskar att de kunde vänta till i slutet på Oktober eller början på November.
#4: Håller med dig.
Gekås har öppnat sin julavdelning. Det är kanske lite mer förståeligt eftersom många inte handlar där så ofta, och därför passar på att köpa julsaker också när de väl är där.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Jag vänder bort huvudet vill inte se julpynt förens tidigast i november
Stolt ägare till tre La permer
#6: Det vill egentligen inte jag heller, men kan ändå inte låta bli att titta. Nu går jag oftast inte i de här affärerna, så jag kan undvika dem någorlunda åtminstone.
Det börjar komma julreklam på nätet också
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#8: Ja, förmodligen börjar de väl annonsera om påskmaten lagom till första advent. 😖
#9: Risken finns 😝
Jag kan kolla efter julsaker om jag går på loppis. Hittar jag något som jag känner att jag verkligen vill ha då köper jag den saken, även om det skulle vara mitt i sommaren.
#10: Ja, det är ju skillnad med loppisar. Ska man köpa julsaker där så är det på sommaren man ska göra det. Sedan blir det dyrare. 😊