Julmarknader 2023
I år har det blivit två julmarknader för min del. Den första var den 11 november på Hustoftagården utanför Höganäs i Skåne.
De har en egen tomteorkester, som tyvärr precis hade börjat sin paus när jag gick förbi.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
I söndags var det så dags för nästa julmarknad. Den här gången på Fredriksdals museer och trädgårdar i Helsingborg. Så här inbjudande är det när man kommer in från huvudentrén och ser upp mot herrgården.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här syns herrgården lite bättre, och även bocken med den fina adventsljusstaken på släp.
Var där rätt sent på eftermiddagen, så solen var på väg ner. Därför är vissa bilder rätt mörka.
- Redigerat 2023-12-12 15:20 av Carmarino
Vägvisning till Lillarydsgården. Tog den här bilden mest för att visa den lilla snön som fanns kvar efter två dagars regnande. Det låg snö på marken första dagen (fredagen) av julmarknaden, men då hade jag inte möjlighet att gå dit. Dagen efter hade det mesta regnat bort.