Så var det dags.
Dollarstore i Sundsvall har börjat packa upp julen, var där igår och då har de börjat förbereda för julavdelningen 🙈

- Redigerat 2023-09-28 10:26 av Draken

- Redigerat 2023-09-28 10:26 av Draken

Men himmel. Det är ju bara september och inte ens Halloween har varit än.
/Maria
Snart börjar de väl med julsakerna vid midsommar - eller till påsk…😲
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#6 #7 Ja eller hur 😲 Fick nästan chock när jag såg det.
Halloweensortimentet var precis uppackat bredvid.
De är rätt sena faktiskt. Har sett på Instagram att vissa butiker började plocka fram julsakerna redan i augusti. Tror till och med att det var några som började i juli, när det var Jul i juli. 😱 Nog för att jag gillar julen, men jag tycker november är mer lagom; möjligen slutet av oktober.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Jag blundar och ser inte pyntet.
Stolt ägare till tre La permer
#10: Kan inte låta bli att titta om jag ser det, men såvitt jag minns har inte ICA Maxi tagit fram julpyntet än, som väl är. 🤶
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#9: Jag tycker at de kan vänta tills Halloween är klart innan de plockar fram Julen.
#10: Man dras liksom dit 🙈.
Jag älskar julen, men inte i September.
#11: Nej, vad jag har sett så har inte maxi öppnat sin julavdelning än. Men de håller på att ställa iordning massa hyllor och lådor i en del av butiken, så det lär väl dyka upp snart.