Julen iFokus

Julen

Etiketttraditioner
Läst 69 ggr
MonicaLagerquist
2

Julotta

Brukar du besöka kyrkan på juldagsmorgon?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Ja vi har besökt många julottor genom åren i olika kyrkor men nu var det några år sedan.

Sonen och hans kompisar brukade gå på midnattsmässa i Oscar Fredriks kyrka i Göteborg förr. Det är den vackraste kyrkan i stan.

/Maria

MonicaLagerquist
2

Vi var på julotta för en massa år sen Det måste ha varit 1981.i Veckholmskyrka utanför Enköping

Fridaaaa
1

Nej aldrig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
0

Nej aldrig. Har alltid sagt att ska jag gå i julottan vill jag åka släde efter en häst. Bodde granne med kyrkan hela uppväxten så det var inte läge att åka släde då. Sedan flyttade jag in till stan och här är det ännu mindre läge att åka släde. 🤶

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

beem
1

Jag har aldrig varit i julotta. Har många gånger tänkt i år ska vi gå men nej det blev inte i år heller 😊

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MonicaLagerquist
2

Oftas är man ju trött på juldagen och då är det lätt att ligga kvar.Vart sjunde år är det julotta i "vår" kyrka och då har jag ofta tänkt att man borde ju men sen lockar sängvärmen mer.
Är ju inte troende utan gör det mest för att det är en vacker tradition

Torparmor
1

Ja för längesen bodde vi nästgårds kyrkan. Då gjorde jag och en granne sällskap. Nu har vi en km, men det är inte så kul att trava iväg själv

Låt dagen idag bli din bästa hittills!