Jul i juli
Brukar ni fira "jul i juli"? Idag är det den 24 juli, och jag sett på Instagram att många firar med julmat, saffransbullar och julgodis. Har själv aldrig gjort det, och det blir inget i år heller. Får kanske planera in det till nästa år istället. 🤶
https://extra.newfaithnetwork.com/sv/sa-firas-jul-i-juli/
Det verkar som om väldigt många trådar på iFokus numera anses som osäkra av Google och inte går att öppna, så jag fick göra en ny.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2023-09-08 15:39 av Carmarino
Nej, det har jag aldrig gjort och planerar heller aldrig att göra det. Lite kul vill jag spara till december.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Ja, jag känner lite så också. Möjligen kanske jag kan äta en pepparkaka. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jösses. Har aldrig hört talas om…
/Maria
#3: Nej, det har inte varit så vanligt tidigare. Tror det började för ett par år sedan.
Det är något jag aldrig gjort.
Maken däremot älskar julfilmer, och kan titta på dem året runt, jag bara skakar på huvudet och gör något annat istället 😉😆
#5: Kan mycket väl se en julfilm även på sommaren, men det är inget jag prioriterar direkt. Ser knappt julfilmer i december ens. Brukar oftast somna inom en halvtimme så det tar en hel evighet att se en normallång film. 😁
#6: Jag tycker julfilmerna är jättemysiga …efter första advent 😉
#7: Ja, det gör faktiskt jag också, men skulle det dyka upp en julsekvens i någon film jag ser på sommaren tycker jag det också kan vara lite mysigt. Fast jag tittar inte "aktivt" på julfilm mer än till jul.
#8: Ja så är det ju. De flesta av mina serier har julsekvenser och det är mysigt 😊
Idag är det jul i juli.

God Juli
Stolt ägare till tre La permer
EKO har en hel sektion med Jul i Juli. Jag tycker det är lite tidligt 😊
#12: Det tycker jag också, men jag har sett på Instagram att det är en del affärer som alltid har en julsektion, året runt. Brukar dock inte gå i de affärerna så jag ser inte julsakerna. Fast jag hade nog inte kunnat låta bli att titta. 🤶