Jul fint
Hejsan alla fina vänner härinne på Julens sajt 🎅🏼❤️
Nu har jag pysslat lite, tagit tillvara mina små krukor jag fick som premie när jag beställde en prenumeration av korsord.
Såhär blev det. 😊
Brukar ni ta tillvara saker ni har hemma sen tidigare eller köper ni nytt varje år till Julen ?
Jag fick 2 stora kassar av min granne Gudrun med dessa siden blommor.
Jag lagade mat och kakor till henne.
Duken köpte jag på Second Hand för 5:- , även ljusstakarna - 10:- för alla 3 .
HH 🙂
- Redigerat 2022-12-15 16:03 av Soligajag1
Så fint. 😊
Köper sällan något nytt till jul. Har tillräckligt mycket ändå. Fast jag köpte förstås en ny amaryllis i år, men det är det enda.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1:
Tack så mycket !
Jaa , visst har man allt men ibland vill man köpa något nytt .
Jag säljer mina jul prydnader på Loppiset jag har , sedan köper jag nytt på Second Hand , 🥰❤️👍🎅🏼
Billigt och bra,
HH 🙂
Jag fyller på med mera jul saker, kastar inget förrän det är så trasigt att det inte är lönt att laga längre. Tradition tror jag det kallas…😄
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3:
Jag är likadan !
Min syster är tvärtom , hon vill köpa nytt och sen ger hon det gamla till mig .
Visst är jag glad för att hon skänker sina gamla saker till mig , sen säger hon : du kan sälja dem på Loppis om du vill ?
Tack säger jag, så gärna.
Jag fick en Vinterjacka av min syster , sälj den sa hon ,
Den kostade 2000:- , men det kan du inte ta , sätt 500:- , så det blir till Loppiset nästa gång.
En tidningskorg som jag tyckte va så fin , så den behöll jag.
äpplen 🍎 ( min syster bor i radhus , har äppelträd )
Jag gjorde äppelmos och sålde på Loppis , 🥰👍❤️
HH 🙂