Lutfisk
Äter det inte så ofta numera, eftersom det nästan bara är jag som tycker om lutfisk. När jag var barn åt vi det på julbordet på julafton. I vuxen ålder så brukade min mor och jag äta det någon av dagarna runt jul, men inte julafton eller juldagen. Ett år åt vi faktiskt lutfisk på midsommarafton, för min mor hade ett paket lutfisk kvar i frysen. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Lutfisk är gott tycker jag men det blir bara till jul. Oftast på juldagen och kanske någon mer dag om det blir rester över.
Oftast på Annandag jul men jag äter inte fisken.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag gillar inte lutfisk så det serveras aldrig här hemma.
När min mamma levde serverades det på juldagen.
Stolt ägare till tre La permer
Ingen i familjen äter lutfisk, så vi brukar inte ha med det.
Vad är det ens? En sorts fisk fattar jag ju men vad smakar det som jag älskar iallafall krabba som man äter på nyårsafton 😋
Tror inte lutfisken i sig själv smakar någonting, det brukar vara svartpepparn på den liksom i såsen som smakar något.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#6: Här kan du läsa mer om vad lutfisk är. Som Tarotstollan skriver så smakar lutfisken i sig själv inte särskilt mycket, utan det är såsen i kombination med fisken som ger smaken.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Aldrig smakat😁
Tjena^^
#9: Det är nog inte så många yngre som smakat lutfisk. Den förekommer inte så ofta på julbordet längre. Själv har jag inte ätit det på många år.
#11: Hörde det. Tråkigt. Det är ju ingen jättestor efterfrågan på lutfisk vad jag förstått, så kanske det går att få tag i några paket från annat håll för den som vill ha.