Julen iFokus

Julen

Etikettjulförberedelser
Läst 103 ggr
MonicaLagerquist
1

Julstress

Känner du dig stressan inför jul?

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
1

Nej, inte särskilt mycket faktiskt. Vet att det blir mycket inför julen så jag sprider ut det jag ska göra på längre tid. Fast tiden går snabbt nu, så jag måste börja kolla upp var jag kan köpa granen. 🌲

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Scorpio97
2

Nej, inte för julen i sig själv. Jag har lyxen att åka till mamma över jul och behöver egentligen inte ordna något alls förutom tågbiljetten dit. Det är hon som står för mat, pyntning osv även om jag gärna hjälper till när jag är där.
Men jag studerar och just denna termin skriver jag mitt examensarbete, vilket ska vara klart i mitten på januari. Så tanken på att det snart är jul gör mig stressad för att det innebär att det snart är dags att lämna in min uppsats. Men det är alltså inte julen i sig som stressar.

//Jessie

Herveaux
2

Näe inte alls. Bröt kontakten med familjen för många år sen, de andra släktingarna jag brukade fira med har gått bort och nu efter skilsmässan firar jag ensam. Vilket jag trivs bra med.

// Harley

MonicaLagerquist
1

Jag är inte stressad. Visst är det en del att fixa med men det löser sig alltid. Vi är hemma och de som vill komma till oss r alltid välkommna.
Köper just inga julklappar .

Sindri
1

Nej inte i år och det gör mig lite stressad! 🤔 Har jag glömt nåt?
Kanske för att vi i år sagt bort det där med julklappar, så jag behöver varken önska eller köpa. Ungdomarna kommer dagarna före jul och gör sina grejer. Har liiite dåligt samvete för att jag inte börjat med årets julbrev till vänner över hela jordklotet, men rätt vad det är plingar det till och blir skrivet.
Det viktigaste är ändå att vi kan vara tillsammans allihop, har ett varmt och torrt hus och mat så det räcker, och nu blir det mer tid för bordsspel efter julmiddan.

• Redigerat 2021-12-14 14:50 av Sindri
Tarotstollan
1

Nej, firar ju borta så här hemma ser det ut som en bomb exploderat. Jag har inte orkat att ta tag i nästan någonting, mår för dåligt för det.
Är just nu förkyld sen någon vecka och blir jag inte frisk till jul så får jag stanna hemma denna julen också, jag orkar inte bry mig särskilt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
0

Krya på dig

Draken
1

Känner mig inte särskillt stressad. Vi har planerat långt i förväg hur vi skall göra och vad vi skall köpa. Det går både snabbt och smidigt 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Kreatia
1

#0: Nej inte numera. Är tidsmiljonär sen 2 år tillbaka 🤗 Behöver inte göra så mycket julmat numera då vi har knytkalas 👍 På juldagen blir det tacostårta, som är nytt för i år. Vi äter oftast nåt annat än julmat juldagen. Så det blir lugnt o skönt o mys för hela slanten 🥰

Tarotstollan
0

#7. Tack, jag försöker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!