Handla julmat
Hur gör du.Handlar lite i taget eller allt på en gång?
Stolt ägare till tre La permer
#0:
Helst allt på än gång , jag orkar inte springa runt i affärer nu . 😊 jobbigt .
HH 🙂

Jag har köpt lite i taget.Sill för inläggningh förra veckan och idag köpte jag julskinka och köttfärs.
Stolt ägare till tre La permer
Köper inte särskilt mycket eftersom jag alltid är bortbjuden på julafton och inte äter julmat resten av helgen. Köper jag något brukar jag göra det om det är något bra erbjudande på just den varan.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Handlar allt den 23 december. Många tycker att jag är helt störd i huvudet som går ut dagen före julafton. men det har nästan blivit som en tradition hos oss, som härrör från när de äldsta barnben var små, och vi fick lön och barnbidrag lagomt dagarna innan jul.
Att stressa står inte på min lista över hobbyer. Julen är en tid man ska njuta av och bara kunna ha det trevligt med familjen till exempel.
Har aldrig gillat att springa runt dagarna före julafton och trängas heller. Tillsammans med alla andra som alla ska ha samma saker i stort sett. Gillade det inte ens innan 2019 då en taggig liten luftburen sak presenterade sig och vände upp och ned på världen…
Julskinkan införskaffades för någon vecka sen. En del av övriga julmaten köptes i samband med uthämtning av ett paket, till exempel. Nu är det egentligen bara kvar varor som ofta har kortare hållbarhet eller som brukar ha gått åt innan julafton, som mjölk och citrusfrukter.
- Redigerat 2021-12-08 01:14 av Liz85