Julen iFokus

Julen

Läst 97 ggr
Sindri
3

Julklappar eller inte?

Premiär hos oss för första julen utan julklappar. En lättnad för de flesta i familjen att slippa klura ut både vad att ge och att önska.
(Traditionella gåvobrev till hjälporganisationer kommer dock att kvarstå.)
Jag kommer att sakna ugndomarnas kluirga rim och för att det inte skall se tomt ut under granen får jag väl fixa några "skyltexemplar". 😊

Den dag det eventuellt kommer barnbarn kommer vi nog att ändra oss igen.
Vi får desto mer tid till att spela spel efter julmaten - något alla ser fram emot.

Hur tänker ni kring julklappar?

DesK
1

Vi gör så att vi skriver var sin liten önskelista på sånt som vi villhöver, sen går 2 ut och handlar till den tredje. På så vis blir det inget onödigt och alla är glada och nöjda. Dessutom får vi flera trevliga stunder tillsammans 😊 Igår var jag ute med yngsta dottern, får se vilken dag jag går ut med äldsta dottern.

/Désirée

Caeli
2

Inga julklappar här sedan några år tillbaka. Så skönt att slippa både julklappsgrubblet och en massa onödiga prylar!

[Urskog]
2

Vi har sagt att i år blir det inga klappar och jag hoppas vi håller oss vid det men vi har sagt lika förr och ändå har den där pakethögen vuxit 😅 men i år tror jag faktiskt att det blir utan klappar för en nära anhörig är sjuk sen lång tid och tar sig aldrig mer ut.

Välgörenhet det kör jag på med så som till mina fadderbarn, stadsmissionen mm och nytt för i år är några besök till wall of kindness som finns på en ort en bit från mig men här på orten har vi ännu inte fått det men det kommer säkert framöver och wall of kindness blir en ny jultradition för mig 🎅🏻

MonicaLagerquist
2

Vi har dragit ner rejält.Köper bara någon liten sak.

Stolt ägare till tre La permer

fruktgumman
2

Vi som är vuxna ger inga julklappar till varandra, men barnen i släkten får julklappar.

Carmarino
2

Vi ger bara julklappar till de små barnen. Det är flera år sedan vi slutade med julklappar till de vuxna. Rätt skönt att slippa jaga julklappar faktiskt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Emo
1

Julklapparna får inte kosta mer än 10 kronor, så blir det ändå julklappar. Barnen får inget varken till jul eller födelsedagar men de får ta vad de vill ha i affären.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maleficum
2

Jag frånsa mig julklappar för många år sedan då det blev sån jobbig stress (inte det lättaste att hitta julklappar till personer som redan har allt och dessutom har råd att skaffa det de behöver på egen hand). Har aldrig riktigt gillat julen och har de senaste åren mest firat för min mormor och morfars skull (men då båda dog i år blir det inget firande för min del).

Den enda jag eventuellt ger julklapp till är brorsdottern.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2

Vi vuxna köper inga julklappar till varandra, men de yngre barnen får julklappar. De vuxna barnen ser mest fram emot julmaten och samvaron efter maten.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Scorpio97
1

Vi kör på att man får ge julklappar, men man behöver inte. Så om man hittar den perfekta julklappen till någon så köper man den. Men det finns inga krav alls. Jag tycker det är roligt att ge presenter men det är väldigt skönt att slippa pressen. Vi är ändå vuxna allihopa så det är sällan någon vill ha eller behöver något som personen inte kan köpa själv.

Sen byter jag julklapp med min kusin varje år, men vi skickar listor på vad vi vill ha till varandra. Hon har några hobbys som är enkla att köpa till så det tycker jag är okej.

//Jessie