Iskonvaljer
I år testar jag ett nytt sett att få fram liljekonvaljer till jul.
Jag grävde upp konvaljer och tog såna som blommade. Krukade in dem och hade de i trädgården under sommaren. För sju veckor sen flyttade jag in dem i kylskåpet. Idag har jag plockat fram dem och vattnat igenom. Nu ska de först få stå ute i blommrummet tills dess att de skjutit skott. Förhoppningsvis blommar de till jul
Stolt ägare till tre La permer
Så härligt - hoppas att de tittar upp snart.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Ja det ska bli spännande.
Hoppas det går bra, de är ju så ljuvliga! 😊🌼
💖🧡💛💚💙💜
Spännande. Du får hålla oss underrättade om hur det går - och gärna visa bilder också. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

#4 Självklart.Ni slipper inte undan.
#5: Det vill vi inte heller. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Nu har det börjat sticka upp små gröna skott.
#7: Spännande. 🤶
#7: Trevligt! 🌱🙂
💖🧡💛💚💙💜

#10: De kommer när de kommer. Roligt att de växer i alla fall! 🙂 👍🏻
💖🧡💛💚💙💜

#11 Jag hade dem i tvättstugan först men det var nog för kallt där.Nu när de står i sovrumsfönstret kom de igång.
#10: Håller tummarna för att de sätter fart nu och blir klara till jul. 🤶
#12: Värme och kärlek, snart doftar det ljuvligt! 😊
💖🧡💛💚💙💜

Synd, men de kommer förhoppningsvis om några veckor.
#15: De växer i varje fall! 🙂 Väntar med spänning!
💖🧡💛💚💙💜
Nyårskonvaljer kanske?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gröna friska blad men inga blommor.
Då kanske blommorna kommer och muntrar upp dig i januari istället. 🙂

Ja förr eller senare hoppas jag att de kommer blommor.

Nu vissnar mina liljekonvaljer ner utan att ha blommat.
#22: Nej, vad trist! 😕 Men ett gott försök var det! 🙂
💖🧡💛💚💙💜

Planen är att låta de stå kvar i krukan och ställa ut dem i blomrummet och i vår ställa ut dem i trädgården.Sen in i kylen i höstt så jag ger inte upp hoppet om att det inte ska gå.
#24: "Skam den som ger sig!" 😄 Då ser vi framemot rapporten om blomlycka till årets jul! 👍🏻🙂
💖🧡💛💚💙💜

#25 👍
Trist, men de kanske börjar blomma när de kommer ut i trädgården. Ibland kan det ju bli lite fördröjning. 🙂