Julkort
Hur många av er skickar fysiska Julkort nu för tiden med vanliga posten ? ni vet dom där som man använder penna och porto till och använder sina ben och får en skön promenad på vägen till postens brevlåda.
Här är jag väldigt gammaldags av mig och vill hålla liv i traditionen Julkort för det finns inget så trevligt som att få ett äkta julkort med vanliga posten, det är verkligen fint .
Jag har fått några digitala genom åren men jag har hela tiden vart envis med att skicka vanliga hederliga julkort för dom är så mycket mer värda än digitalt.
Skickade ett par digitala till en väninna som envisas digitalt men inte kändes det rätt inte så jag skickar även henne fysiska kort och något digitalt får hon inte.
Numer är det inte så många julkort som jag skickar för många har dött bort och släkten minskas år från år men jag står stadigt på mig jag vill skicka riktiga kort så länge lite av släkt finns kvar det känns så värdefullt och så har det vart i alla år så långt jag kan minnas med alla släktingar och det är en tradition som jag med hjärtat vill bevara.
Hur gör ni, digitalt eller på det gamla underbara sättet ? 🎄
Jag skickar ett par stycken varje år men det minskar här också.
Som du säger så har många dött eller så skickar de inga kort själva, varken digitala eller riktiga och då skickar inte jag några heller. Sen inte förglömma vad portot kostar, det är inte klokt vad det har blivit dyrt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Brukar skicka 4-5 stycken, men det var många fler förr. Flera har dött och andra slutar själv att skicka julkort, så då skickar inte jag till dem heller.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0: Jag skickar varje år o gör julkorten själv 😊 tycker det är en fin tradition. Får inte många tillbaka men det gör inget 🤗 God Jul på er…snart 😜
#3: Beundrar dem som orkar och tar sig tid att göra egna julkort. De är alltid lika roliga att få.
För många år sedan köpte jag material till att göra broderade julkort. Det var bara tre kort (tack och lov 🎅) och jag valde noga ut vilka som skulle få dem. Det är nog enda gången jag gjort egna julkort.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Skickar numera bara några stycken. Tyckte det var roligt förr om åren att tillverka och skicka, men nu för tiden är det mest digitalt.
- Redigerat 2021-11-16 04:07 av Vixxen

Hjälper svärmor att skicka några och skickar ett till min pappa.
Stolt ägare till tre La permer
Det händer faktiskt att jag skickar 3-4 julkort.
Jag skickar inga julkort alls, varken fysiska eller digitala. Däremot så finns det ett par släktingar som envisas med att skicka till mig .
Jag beundrar också er som gör egna julkort och såna är så himla roliga att få. Förr gjorde jag något/några men har aldrig haft ro att sitta och pyssla så sen ska man inte ha tummen mitt i handen heller som jag har men en del är så enormt duktiga på att göra fantastiskt vackra julkort 😎
#10: Tycker de är väldigt fina. De som får dem är riktiga lyckostar. 👍😊
#11: Tack snälla du 🥰
De är jättefina!💚
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10: Jättefina 😃
#13: tack 🥰
#14: tack 🥰
#10 Men oj vilka tjusiga kort du gör, suveränt vackra 👍🏻👍🏻👍🏻
#17: tack snälla du 😍
Jag gör egna och skickar fysiskt till alla i min och makens släkt som varit snälla, haha!