Julen iFokus

Julen

Etikettprathörnan
Läst 109 ggr
Draken
3

Periodare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp.

Jag är lite periodare på denna siten, jag har varit medlem några år, men jag är aldrig aktiv, tittar knappt ens in förn i Oktober/November.

Känner mig lite illojal mot siten, är det fler som jag, som är periodare på siten ?😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-10-07 23:48 av Draken
MonicaLagerquist
1

Periodare är vi väl allihopa.
På en julsaijt blir man ju självklart med aktiv i juletid.Igår när jag var inne på biltema var det fullt av julpynt och tomtar.Lite väl tidigt kan man tyccke.Vill helst komma en bit in i november uinnan det ska komma julpynt i affärerna.

Stolt ägare till tre La permer

Draken
0

#1: Ni tittar åtminstone in och skriver nåt ord då och då 😊

Jo jag har märkt att julpyntet har börjat ställas fram i det flesta affärer, tycker också att det är lite tidligt .

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#0: Du är välkommen när du än tittar in. 🤶
Alla är ju inte lika "julnördiga", så det är fullt förståeligt att många väntar till oktober-november-december med att besöka sajten.

Vissa affärer (tror det var Dollarstore) började plocka fram julpyntet i augusti, såg jag på Instagram. Även om jag gillar julen så tycker jag att sommaren och hösten kan få ha sin tid innan julen plockas fram. Mitten av november är mer lagom, men de flesta verkar inte hålla med mig om det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Urskog]
0

Jag är en periodare 😅 jag kollar in när julen börjar nalkas men har inte skrivit så mycket bara lite med tidigare nick jag haft så du är inte ensam Draken vi är fler som är Julperiodare 🎄🤶🏻

• Redigerat 2021-10-08 17:02 av [Urskog]
Carmarino
0

#4: Alla periodare är välkomna hit till Julen iFokus precis när de vill. 🤶🎅

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Urskog]
0

#5 Tack snälla 😎

Draken
0

Tycker sitn är så himla trevlig ….i Oktober.Januari, men inte resten av året 😉

Jag älskar julen, men jag är tacksam att den bara är en gång om året. Det är mycket stress i förjulstiden, vi har en stor familj och allt måste klaffa, att vi dessutom är några som jobbar skift, gör inte saken bättre. Vi har pysslat ihop scheman, så vi åtminstone är tillsammans på Jualftonen. Både jag och ena sonen jobbar Julen iår ;)

Alla barn och deras respektive vill vara hos oss på julaftonen, eftersom både jag och maken har hårt rotade jultraditioner, och båda svärdöttrarna vill ha en "riktigt familjejul", så är alla här

thumbnail_20201224_154930.jpg

Förra julen 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-10-09 11:37 av Draken
Carmarino
0

#7: Trots att jag är Sajtvärd så vill jag inte heller ha jul året om. Varje årstid och helg har sin charm. Hade det varit jul året om hade den inte varit lika speciell. Så du är så välkommen hit mellan oktober och januari. 🤶

Försöker ändå hålla uppe aktiviteten lite så att sajten inte dör ut helt under resten av året.

Så trevligt att barnen med respektive vill fira jul hos er. Det är trevligt att hålla på traditionerna. 😊

Vi har ändrat på traditionerna några gånger under årens lopp, beroende på flyttar och ändrade familjeförhållanden bland annat. De viktigaste är dock kvar, och några nya har tillkommit, så vi har väldigt trevliga jular.

MonicaLagerquist
0

Vi firar jul här hemma och alla barnen med respektive och annat löst folk brukar dyka upp. Vi blir ju ett stort gäng då vi har 5+1 barn.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

#9: Vi hade också rätt stort julfirande när jag var barn, men när mina föräldrar skildes och vi flyttade till en mindre lägenhet så blev också julfirandet mindre. Det kändes lite ovant i början, men vi lyckades hitta julmyset ändå.

Sedan ökade antalet gäster igen, när min bror bildade familj och fick barn. Nu har det minskat igen, när hans barn blivit stora och själv fått barn. Det blir helt enkelt för många så vi får fira "i omgångar". Fast det är rätt skönt. Har vant mig vid lugna och avkopplande julaftnar. 😊

Draken
0

#8 Vad bra. Jag gillar verkligen siten, och jag älskar att titta på alla bilder, delta i tävlingarna och posta egna bilder. Jag gillar att dela med mig av hur vi gör i förjulstiden, under själva julen 🙂
Jag förstår att du vill hålla liv i siten under resten av året 🙂

#9: Det där med "löst folk" känner jag igen 😉 Det måste vara ganska trevligt och mysigt hos oss under jularna, för det kommer oftast folk och hälsar på, vissa vill gärna äta middag med oss också.

Jag tycker ingen skall behöva vara ensam över julen om de inte önskar det själv, så mina dörrar står öppna för de vi känner och som vill komma :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#11: Ser fram emot dina bilder och berättelser om hur ni firar jul. 🤶

Draken
0

#12: Kommer väl starta en bildtråd så småningom, om det är okej ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#13: Absolut. Du får starta så många bildtrådar du vill, bara de handlar om julen. 😊

En bra idé. Om någon annan också vill visa sina julsaker och sitt julfirande så är det fritt fram att göra en tråd om det. Skapar en etikett som heter "mitt-julfirande", så kan vi samla dem där.

• Redigerat 2021-10-11 11:45 av Carmarino
Draken
0

#14: Låter som en toppenbra ide 😀

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis