Julen iFokus

Julen

Läst 111 ggr
Soligajag1
3

Saffransbisqotti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hejsan
Tycker dessa Bisqotti med saffran är Jul 🎅🏼🌲❤️ för mig.
Så enkla att baka, inte så söta heller.
Mums!
Vad bakar ni till Julen?

Kram // Hillevi o Kissarna 😻😻😊❤️

HH 🙂

• Redigerat 2020-12-22 19:11 av DesK
Staffan
1

Åh Vad goda dom ser ut!

DesK
1

Önskar dig och alla här en riktigt fin och skön jul 🎅 Du bakar så mycket fint och det är säkert också jättegott 😋

/Désirée

Soligajag1
1

#1:
Tackar!!

HH 🙂

Soligajag1
1

#2:
Tack Detsamma !!
Va gulligt av dig!!
Jag skänker bort lite med som en Julpresent istället för en blomma!!

HH 🙂

DesK
1

Så gjorde barnen och jag när de var små. Vi bakade och gjorde julgodis och gav bort. Det var mycket uppskattat 😊

/Désirée

Carmarino
2

Har aldrig bakat biscotti faktiskt, men sett många recept på dem så jag har förstått att de är populära. 😊

I år har jag bakat saffranssockerkaka och lussekatter. Sedan har jag gjort en del julgodis också, men det är allt jag hunnit med.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
2

#6:
Här kommer ett recept :
ICAs
https://www.ica.se/recept/saffransbiscotti-715404/

Va gott med saffrans sockerkaka o bullar , 😊👍❤️

HH 🙂

Saffransbiscotti är enkelt och gott att baka! Biscotti är en söt och knaprig, italiensk mandelskorpa – här med saffran och gärna pistagenötter istället för mandel. Bjud de små kakorna till kaffe eller glögg. Biscotti med saffran är också fina och goda att ge bort som en hembakad present.
DesK
2

Kan säga att de där med pistagenötter är sååå goda 😋

/Désirée

Carmarino
2

#7: Tack för receptet. Vågar mig dock inte på att baka mer med saffran nu. Är rädd för att det blir lite överdos annars. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
0

#8:
Okej, jag får ha i pistagenötter nästa gång 😊👍

HH 🙂

• Redigerat 2020-12-23 09:13 av DesK