Julen iFokus

Julen

Etikettjulväxter
Läst 75 ggr
MonicaLagerquist
4

Nu blommar det

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blommar min vita hyacint.

Stolt ägare till tre La permer

Tarotstollan
1

Så fint! Jag har inte köpt några hyacinter ännu, funderar på att köpa på måndag, då hinner de slå ut till julafton.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
0

Jag har beställt i min onlinehandling. Dock ej vita. Skrev i att de får ta rosa eller blå.

MonicaLagerquist
0

#2 Jag är allergisk men de vita doftar minder så de tolererar jag bättre.Gillar blå mest.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0

#3: Aha, det är doften som gör att jag vill ha de med färg. 😉

Pyttelite
0

Tror att det finns varianter som har minimal doft.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
0

Köpte tre stycken blå, men de växte knappt alls innan de började blomma, så alla blommorna slog inte ut.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

#6: Tråkigt!

Carmarino
0

#7: Ja, verkligen, fast de doftade åtminstone lite. Alltid något. Har för mig att det var ungefär samma sak förra året. Undrar om de har drivit hyacinterna för hårt de senaste åren, för jag kan inte minnas att det var så förr. Då brukade man snarare ha problemet att de rände iväg och blev så långa att de välte.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

Håller med. Är de placerade för ljust och för varmt kanske?

Carmarino
0

De står i ett fönster där det är rätt svalt och de är delvis dolda bakom fönsterkarmarna, så jag tror inte det är varken ljuset eller temperaturen som är orsaken. Fast jag är inte helt säker förstås.